رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد؛

امیدواریم برای تصویب بودجه امسال توجه جدی به منافع ملی کشور شود

شافعی گفت: بودجه امسال با وضعیت فعلی اقتصاد و انتخابات مقارن شده است که امیدواریم توجه جدی در جهت منافع ملی کشور شود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تبریک دهه مبارک فجر، در نشست صبحانه کاری که صبح امروز(شنبه)، با حضور امید علی پارسا، رئیس کل سازمان مالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: بودجه امسال با وضعیت فعلی اقتصاد و انتخابات مقارن شده است و امیدواریم در این شرایط منافع ملی کشور و مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بودجه ۹۹ نگرانی زیادی را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است، تصریح کرد: امیدواریم که این نگرانی‌ها به حداقل برسد.


بیشتر بخوانید: بانک مرکزی متولی بازگشت ارز حاصل از صادرات است 


شافعی با اشاره به اینکه اعتقادات فعالان اقتصادی بر دو امر متمرکز است، اظهار کرد: در بحث مالیات ستانی، عدالت مالیاتی در کشور باید مورد توجه قرار گیرد و دیگری شیوه مالیات ستانی است که باید به نحوی باشد که بتواند تقویت و توسعه کار‌های مولد در کشور را انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: گلایه فعالان اقتصادی آن است که عدالت مالیاتی خیلی محسوس نیست و سیستم مالیاتی پاداش دهی به کار‌های غیرمولد بوده است و گویا هر کسی شفاف‌تر در کشور عمل کند نهایتا باید جریمه‌های بیشتری پرداخت کند و این موضوع راه توسعه پایدار را منحرف می‌کند.

شافعی تصریح کرد: موضوع دیگر مورد تقاضا جلوگیری از فرار مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی است، زیرا با این شرایط بخش خصوصی رقبایی مانند سوگلی در کنار خود دارند که با وجود این افراد و سوگلی‌ها امکان حرکت سالم در کنار آن‌ها وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: بنابراین بخش خصوصی استدعا دارد که معافیت‌های مالیاتی در نهاد‌ها و بخش‌های دولتی از بین برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار