افزایش پرشتاب فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: از این پس شاهد تعمیق، گسترش و افزایش پرشتاب فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم رونمایی از دستگاه شبیه ساز جراحی آب مروارید، درباره این پروژه اظهار کرد: آن چیز که امروز ما به عنوان یک دستاورد علمی از آن رونمایی می‌کنیم ماحصل یک ممارست تیمی، کار مشترک و اقتناع به یک حرکت هماهنگ و همگرای تیمی است، که از حضور همکارانی در حوزه‌های حرفه‌ای متفاوت در این پروژه بهره برده ایم.

او افزود: یکی از اهداف دانشگاه، توسعه کار‌های تیمی است، به این منظور که ما بتوانیم با یک نگاه شبکه‌ای با اجرای همگرایی بین تخصص‌ها و دیسیبل‌های متنوع بتوانیم کار‌های مشترک را از منظر هم‌افزایی شاهد باشیم.

زالی بیان کرد: در این پروژه بین متخصصین چشم پزشک و مهندسان دانشگاه شریف که در حوزه‌های برق و آی تی فعالیت می‌کنند، همکاری ایجاد شده است؛ ترویج کار‌های گروهی و تیمی یکی از ارکان مهم این پروژه خواهد بود.

او تصریح کرد: این پروژه یکی از دستاورد‌های فناورانه است که مسیری جدید و پرشتابی در حوزه فناوری، ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی را باز کرده است.

زالی گفت: ما از این به بعد شاهد تعمیق، گسترش و افزایش پرشتاب فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خواهیم بود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در گذشته بین کاربر ما در حوزه بالینی و سلامت، صنعتگران و کسانی که در زمینه فنی به طراحی، مهندسی و تولید می‌پرداختند، فاصله‌ زیادی بود؛ با انجام این پروژه توانسته ایم این فاصله را از بین ببریم.

زالی بیان کرد: ما باید گسست‌های قبلی بین بالین و همکاران مختلف در گروه‌های اروپایی و فنی را به حداقل برسانیم که بتوان به نیازهایمان خیلی سریعتر پاسخ دهیم.

ارتباط  تنگاتنگی بین دیابت و کاتاراکت در ایران وجود دارد

او در حاشیه خبرنگاران اظهار کرد: یکی از آثار تبعات اقلیمی افزایش بیماری‌هایی مانند آب مروارید و کاتاراکت است.

زالی گفت: یکی از بیماری‌هایی که در زمره آسیب‌های زیان بار اشعه خورشید ایجاد می‌شود، آب مروارید است. البته برخی از کشور‌هایی که در تماس کمتری با آفتاب و نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند، ممکن است به طور طبیعی دچار آب مروارید بشوند.

او در ادامه افزود: بیماری آب مروارید حتی می تواند در اثر ضربه شدید به سر هنگام حوادث مختلف  ایجاد شود.  زیرا ضربه شدید به سر می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم میزان آب مروارید را در فرد افزایش دهد.

زالی گفت: ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که مصرف داروی کورتون در آن بسیار بالا است. باید توجه داشت که مصرف بی رویه این دارو عوارض جبران ناپذیری برای افراد خواهد داشت.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه درباره عوارض مصرف کورتون  بیان کرد: مصرف مستمر کورتون  می تواند به صورت پیش زمینه‌ای خطر ابتلا به آب مروارید را در افراد افزایش دهد.

او در ادامه افزود: البته باید بدانید ارتباط  تنگاتنگی بین بیماری دیابت و کاتاراکت در ایران وجود دارد و در سال‌های آینده ممکن است به صورت چشمگیری میزان مبتلایان به این عارضه افزایش پیدا کند. با پیشگیری‌‌های لازم می‌توانیم مانع بروز بیماری‌های مختلف مانند: دیابت و آب مروارید در افراد شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار