هزینه ۳۳۱ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی مازندران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: ۱۲ طرح آبرسانی و فاضلاب با اعتبار ۳۳۱ میلیارد ریال در مازندران افتتاح می‌شود.

مجید عبدالهی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: همزمان با آغاز چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۱۱ پروژه آبرسانی و یک پروژه فاضلاب با اعتبار ۳۳۱ میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می‌رسد.

او به برخی از این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: به منظور ارتقای کیفیت خدمات در بخش آب و فاضلاب، استاندارد سازی و توسعه فضای آزمایشگاهی متناسب با الزامات استاندارد‌های ۱۷۰۲۵  در شهر‌های بابل، بهشهر، نوشهر و تنکابن با اعتبار ۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

عبدالهی گفت: در راستای کاهش هدر رفت و تامین آب شرب سالم و بهداشتی و ارائه خدمات در مناطقی که فاقد شبکه هستند نیز ۴۲۰۰۰ متر اصلاح شبکه  با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و  ۱۰۵۰۰۰ متر توسعه شبکه با هزینه ۱۰۲ میلیارد  ریال در اقطار ۶۳ تا ۵۰۰ میلی متری در شهر‌های استان انجام شد که  ۲۲۰ هزار نفر از آن بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران از احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب FS ۴-۱  در شهر نوشهر با هدف جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در نقاطی از این شهر با ظرفیت جمع آوری ۸۴۰ متر مکعب در شبانه روز با ۲۰۰۰ متر لوله گذاری در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: ۲۴۰۰ نفر از مزایای  این طرح برخوردار می‌شوند.

عبدالهی با اشاره به اجرای عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ۱۴ حلقه چاه در امسال گفت: با این اقدام ظرفیت تولید آب چاه‌های استان به میزان ۲۸۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

او افزود: سایر طرح‌های آبرسانی مانند آبرسانی به شهر‌های ساری،  فریدونکنار، ارتقای کیفی آب شرب شهر کلارآباد، ساختمان اداری شهر چمستان به منظور افزایش بهره وری و کارایی کارکنان و خدمت رسانی بهتر به مشترکین و ارباب رجوع، حفاظت هوشمند چشمه اسپی او برای اجرای طرح پدافند غیرعامل و حفاظت از منابع تامین آب در نوشهر به بهره برداری می‌رسد که حاصل تلاش کارکنان، پیمانکاران و پیگیری‌های مسئولان استانی، شهرستانی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها در ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مجموع ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت مازندران از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار