تجارت الکترونیک با کشورهای همسایه، راهگشای اقتصاد مقاومتی

صادرات کالا از ایران به افغانستان و ارسال پس انداز و درآمد نیروی کار افغانستانی در ایران به کشور خود، فرصت خوبی برای مبادلات مالی بین دو کشور است.

تجارت الکترونیک با کشورهای همسایه، راهگشای اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله خامنه‌ای در سخنان نوروز سال ۱۳۹۷ در مشهد بر موضوع تجارت با کشور‌های همسایه تاکید کردند و فرموند: "وسعتِ سرزمینِ کشورِ ما و همسایگی با آب‌های بین‌المللیِ آزاد، از فرصت‌های این کشور است؛ ما از این‌ها به طورکامل استفاده نمی‌کنیم؛ همسایگان متعدّد؛ با پانزده کشور ما همسایه هستیم و این یک امکان و یک ظرفیّت بسیار مهم برای کشور است. کشور ما از لحاظ جغرافیایی در جای حسّاسی قرار گرفته است؛ نقطه‌ی اتّصال شرق و غرب و شمال و جنوب است و این از لحاظ جغرافیایی مهم است. "

علاوه بر جمعیت ۴۰۰ میلیونی کشور‌های همسایه و مرز‌های گسترده ی آبی و خاکی با ۱۵ کشور، تعداد زیادی از اتباع کشور‌های همسایه به ایران رفت و آمد می‌کنند که بخش عمده¬ی آن را اتباع کشور افغانستان تشکیل می‌دهد. علاوه بر بازار حدودا ۳۰ میلیونی کشور افغانستان، بنابر آمار تعداد حدود ۴ میلیون نفر از اتباع این کشور در ایران کار و زندگی می‌کنند. این جامعه‌ی برزگ که در شهر‌های ایران پراکنده هستند علاوه بر ارتباطات انسانی با کشور خود، مبادلات گسترده‌ی مالی از ایران به افغانستان و بالعکس نیز دارند که می‌تواند فرصت مناسبی برای گسترش ظرفیت اقتصادی دو کشور محسوب گردد.

صادرات کالا از ایران به افغانستان و ارسال پس انداز و درآمد نیروی کار افغانستانی در ایران به کشور خود، فرصت خوبی برای مبادلات مالی بین دو کشور است که اکنون به دشواری و سربار زیاد انجام می‌شود که تجارت الکترونیک می‌تواند کمک شایانی در این زمینه کنند.

با توجه به محدودیت‌های قانونی، عملا استفاده از زیرساخت تجارت الکترونیک کشور برای این عزیزان میسر نشده است، لذا جمعی از فعالان دانشگاهی ایران و افغانستان با تشکیل استارتاپی در صدد رفع این موانع برآمده اند.اپلیکیشن آریانا افغان علاوه بر اندوید مارکت های معتبر از طریق سایت www.aryanaict.ir قابل دسترس است.

در بخش تماس با ما، اطلاعات تماس قرار داده شده تا عزیزان در صورت بروز مشکل و یا سوال، با ما در تماس باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار