نمازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برخی‌ها با یک ائتلاف خاص رای می‌آورند، اما بعد از انتخاب شدن فراکسیون خود را تغییر می‌دهند

فعال اصلاح طلب گفت: در این دوره مجلس برخی نمایندگان با ائتلاف امید بالا آمده و بعد فراکسیون خود را عوض کردند.

/علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تغییر فراکسیون عده‌ای از نامزدها پس از ورود به مجلس شورای اسلامی،گفت: با توجه به سابقه ای که من در دوره ششم مجلس شورای اسلامی داشتم باید گفت که از این فراکسیون ها زیاد در مجلس وجود داشت.

او ادامه داد:  یک مرحله حمایت تشکل‌ها از نامزدی یک فرد هست تا برای او اعتبار ایجاد کرده و جلب نظر رای دهندگان را برای او به همراه داشته باشند تا مردم بدانند که تشکل مورد نظرشان از او حمایت می‌کند.


بیشتر بخوانید: افرادی که مجلس را هدف می‌دانند، از هیچ راهی برای رسیدن به آن دریغ نمی‌کنند


نمازی افزود: در این مرحله نامزدها و حامیانشان درصدد چانه زنی با تشکل های سیاسی هستند تا اسم این نامزدها در ائتلاف آنها قرار بگیرد و این موضوعی طبیعی است؛ اما مرحله بعدی این است که فرد وارد مجلس شده و درصدد عضویت یک فراکسیون برآید که البته باید بگویم که در خارج از مجلس ما فراکسیون نداشته و ائتلاف داریم، درحالی که در مجلس فراکسیون ها شروع به فعالیت می‌کنند.

فعال اصلاح طلب گفت: متاسفانه به دلیل حاکم نبودن کارکرد حزبی در کشور و در انتخابات، تغییر موضع بعد از انتخاب بسیار آسان در کشور ما اتفاق می‌فتد، زیرا در جایی ثبت نمی‌شود که هر فرد عضو چه حزب و تشکلی است و این دقت‌ها وجود ندارد و هر فرد به آسانی می‌تواند تشکل خود را تغییر دهد؛ لذا شما شاهد هستید که یک نامزد با حمایت یک جریان فکری به مجلس راه پیدا می‌کند، اما زمانی که وارد مجلس می شود به مقتضیات آن حزب اعتنایی نمی‌کند و فراکسیون خود را تغییر داده و به فراکسیونی می‌پیوندد که گمان می‌کند آینده بهتری برای او به همراه دارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه این رِوال وجود دارد، اما نمی‌توان گفت که او به یک حزبی مبلغی را داده تا از حمایت آنها برخوردار شود و پس از انتخاب شدن فراکسیون خود را تغییر داده و علت این امر را نمی‌توان صرفا این موضع دانست.

او در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع در این دوره مجلس بسیار خود را نشان داد که برخی نمایندگان با ائتلاف امید بالا آمده و بعد در مجلس فراکسیون خود را عوض کرده یا اعلام بی طرفی کردند و وارد سایر فراکسیون ها شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار