کشف ۲۵ تن کودشیمیایی قاچاق در بوانات/توقیف یک تن هیزم قاچاق در ممسنی

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۵ تن کودشیمیایی قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف ۲۵ تن کود شیمیایی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی بوانات اظهار کرد: ماموران این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل کود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، ۵۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به میزان ۲۵ تن که طبق نظر کارشناسان ارزش آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، کشف شد.

سرهنگ مسعودی تصریح کرد: در این رابطه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف یک تن هیزم قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک وانت نیسان و کشف یک تن هیزم قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو نیسان مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، مقدار یک تن هیزم قاچاق کشف شد، ادامه داد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ قسام با تاکید بر اینکه منابع طبیعی، سرمایه ملی هستند که توسط عده‌ای افراد سودجو مورد چپاول و غارت قرار می‌گیرند، افزود: برخورد قاطع و قانونی با اینگونه افراد یکی از اولویت‌های پلیس است.

خستگی و خواب آلودگی راننده ۲ کشته برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: بر اثر برخورد پراید با یک کامیون در محور آباده به اصفهان، ۲ نفر در دم فوت شدند.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: در پی اعلام وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور آباده به اصفهان، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک پراید با ۳ سرنشین با یک کامیون در محور مذکور با یکدیگر برخورد که در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان پراید در دم فوت کردند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه کارشناس پلیس راه علت این تصادف را خستگی و خواب آلودگی راننده پراید اعلام کرد، به رانندگان هشدار داد در هنگام خستگی از رانندگی بپرهیزند و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند تا شاهد چنین حوادث دلخراش نباشیم.

کشف انواع قطعات خودرو خارجی میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک کامیون و کشف ۵۴۷ عدد انواع قطعات خودرو به ارزش ۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۵۴۷ عدد انواع قطعات خودرو خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

تجاوز به چپ راننده حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر برخورد سواری سمند با پراید در محور زرین دشت-خسویه، یک نفر در دم فوت و ۶ نفر نیز مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مأموران پلیس راه از وقوع یک فقره تصادف رانندگی در محور زرین‌دشت - خسویه مطلع و بلافاصله به همراه دیگر نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

او ادامه داد: مأموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پراید با ۶ سرنشین با یک سمند به شدت برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه در این حادثه راننده سمند در دم فوت و هر ۶ سرنشین پراید مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناس علت این تصادف را تجاوز به چپ از سوی راننده سمند اعلام کرد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی ۳ دستگاه خودرو پژو و سمند را متوقف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۱۸۳ جفت کفش و ۳ هزار و ۷۳ ثوپ پوشاک قاچاق و بدون مدارک گمرکی را کشف و در این خصوص ۴ نفر متهم را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف اتوبوس حامل ۱۱۸ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک اتوبوس و کشف ۱۱۸ کیلو تریاک در یکی از پایانه‌های مسافربری شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی کلانتری یکی از پایانه‌های مسافربری شهرستان شیراز، هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه اتوبوس که در پایانه پارک بوده مشکوک شدند.

او با بیان اینکه ماموران پس از بازرسی دقیق از این خودرو، موفق به کشف ۱۱۸ کیلو تریاک شدند، گفت: در این رابطه یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

کشف بیش از ۴۰ کیلوگرم حشیش در خودرو پژو

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۴۲ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در اجرای طرح مقابله قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را پس از طی مسافتی تعقیب و گریز متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، میزان ۴۲ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف و ۲ نفر متهم دستگیر شدند، گفت: یک سواری پراید با ۲ نفر سرنشین که اسکورت محوله بود نیز در این زمینه توقیف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار