تجمع معترضان اسکاتلندی علیه بوریس جانسون

در پی اجرای برگزیت و خروج رسمی لندن از اتحادیه اروپا، تظاهراتی در اسکاتلند علیه نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک روز پس از ترک رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، اعضای یک گروه حامی استقلال موسوم به «برای اسکاتلند به پا خیزید» امروز شنبه با تجمع در شهر ادینبرگ، علیه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تظاهرات کردند.

اگرچه در همه پرسی سال ۲۰۱۹ برگزیت، ۵۱.۹ درصد مردم انگلیس رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند، ۶۳ درصد از اسکاتلندی‌ها مخالف اجرای برگزیت و خروج از این اتحادیه بودند.

همچنین روز گذشته ساعاتی پیش از اعلام رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تظاهراتی در سراسر اسکاتلند برگزار شد و در آن تظاهرات کنندگان خواستار استقلال این کشور از انگلیس شدند.

بامداد گذشته بنابر مصوبه پارلمان اروپا، انگلیس پس از جنجال‌های فراوان همزمان با ساعت ۲۳ به وقت محلی (۲:۳۰ به وقت تهران) پس از ۴۷ سال به طور رسمی از اتحادیه اروپا خارج شد. بر این اساس، پس از گذشت بیش از سه سال کشمکش سیاسی، کناره‌گیری دو نخست‌وزیر و برگزاری ده‌ها تجمع اعتراضی، سرانجام انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد. به این ترتیب انگلیس به نخستین کشوری تبدیل شد که اتحادیه اروپا را ترک کرد.

مردم انگلیس در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ در یک همه پرسی به خروج لندن از اتحادیه اروپا رای دادند. در این رای گیری ۱۷ میلیون نفر به خروج از اتحادیه اروپا و ۱۶ میلیون نفر به باقی ماندن کشورشان در این اتحادیه رای دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار