بسته اخبار حوادث ۱۲ بهمن ماه ۹۸؛

پایان قدرت نمائی ۲ شرور ایرانشهر/دستگیری عامل نشر مطالب کذب در فضای سایبر

مهم‌ترین حوادث امروزشنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پایان قدرت نمائی ۲ شرور  ایرانشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز شنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عاملان شرارت‌های سریالی ایرانشهر

با تلاش و پیگیری پلیس ۲ تن از عاملان شرارت‌های سریالی در شهرستان "ایرانشهر" در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت سریالی ۲ مرد جوان در سطح شهر ایرانشهر با قدرت نمایی، حمل سلاح گرم، شرکت در نزاع‌های دسته جمعی و ... موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او  افزود: تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه داشت تا اینکه روز گذشته به اطلاعاتی در خصوص تردد این ۲ شرور با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در خیابان آزادی شهر ایرانشهر به دست آمد و بلافاصله تیم تجسس کلانتری ۱۱ برای دستگیر آن‌ها وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: با رسیدن خودرو گشت انتظامی در محل راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را با قانون بکارگیری سلاح متوقف و متهمان را قبل از فرار از محل در اقدامی ضربتی دستگیر کردند.

او  با اشاره به کشف ۳ قبضه قمه و مقادیری مواد مخدر روانگردان از خودرو متهمان خاطر نشان کرد: پلیس با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت در چارچوب قانون برخورد می‌کند و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده فعالیت‌های مجرمانه و غیر قانونی توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰، پلیس را مطلع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کشف ۲۵ تن روغن نباتی قاچاق در "ایرانشهر"

با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۲۵ تن روغن نباتی قاچاق قبل از رسیدن به مقصد کشف شد.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر گفت: روز گذشته مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر-بم" به ۲ دستگاه تریلی مشکوک شدند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۲۵ تن روغن نباتی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.

سرهنگ سعادتی تصریح کرد: کارشناس اداره گمرک ارزش این محموله را ۲ میلیارد ریال برآورد کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان "ایرانشهر" خاطر نشان کرد: خودرو‌های تریلی توقیف و ۲ راننده متخلف با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

عامل نشر مطالب کذب دستگیر شد

عامل نشر مطالب کذب در یکی از شبکه‌های مجازی علیه یکی از مسئولان نهاد‌های دولتی در شهر زابل شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ‌"احمد ثمره حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان زابل گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی مسئول یکی از نهاد‌های دولتی شهر زابل مبنی بر نشر مطالب کذب و غیرواقعی علیه وی برای تخریب شخصیت وی توسط افراد ناشناس موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات متهم را در یکی از مناطق شهر زابل شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۳۲ ساله که در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ای نسبت به ادعای شاکی بود بعد از رویارویی با ادله مجرمانه خویش به اتهام وارده اقرار و بعد از تکمیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطر نشان کرد: به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب، توهین و افترا علیه دیگران می‌کنند، هشدار داده می‌شود با اثبات عمل مجرمانه آن‌ها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

او  بیان داشت: با استناد به ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸ که مقرر داشته: «هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد» قابل تعقیب کیفری هستند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای کابل‌های برق در " سیب و سوران "

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای کابل‌های برق با ۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا توکلی  گفت: روز گذشته در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی یکی از تیم‌های پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران هنگام گشت زنی در یکی از روستا‌های حاشیه شهر سوران ۲ مرد جوان را در حال بریدن کابل‌های برق مشاهده و بلافاصله وارد عمل شدند.

او افزود: در این عملیات ضربتی ماموران این فرماندهی سارقان را قبل از فرار از محل جرم دستگیر و در بازرسی از موتورسیکلت آن‌ها مقادیری کال برق به همراه ابزار آلات سرقت کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران اظهار داشت: متهمان که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجوئی‌های به عمل به ۴ فقره سرقت کابل‌های برق مناطق روستایی اعتراف کردند.

سرهنگ توکلی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

برخورد مرگبار پژو ۴۰۵ با عابر پیاده

برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با عابر پیاده در شهر چابهار عابر ۴۵ ساله را به کام مرگ کشاند.

سرهنگ"حیدرعلی کیخای مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار  گفت: ساعت ۲۲:۰۰ شب گذشته یک فقره تصادف فوتی در کمربندی منطقه آزاد چابهار به مرکز ۱۱۰ اعلام و بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۱ به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های عوامل انتظامی در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با مردی ۴۵ ساله برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: در این حادثه عابر پیاده به علت شدت جراحات واده در دم فوت و جسدش توسط نیرو‌های امدادی به سردخانه منتقل شد.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: در بررسی‌های اولیه کارشناس پلیس راهور علت حادثه را بی توجهی راننده به جلو اعلام کرده است.

کشف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در "دلگان"

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از کشف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۵ دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ " غلامرضا نورا  گفت: صبح روز گذشته ماموران انتظامی این فرماندهی طی یک عملیات هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "دلگان-ایرانشهر" به ۵ دستگاه کامیون مشکوک شده و با استفاده از علائم هشدار دهنده آن‌ها را متوقف کردند.

او  بیان کرد: ماموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو‌ها با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن‌ها ۶۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "دلگان" با اشاره به توقیف خودرو‌های کامیون خاطر نشان کرد: در این رابطه ۵ راننده متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار