ماجرای حضور گردشگر چینی در آذربایجان‌شرقی صحت دارد؟

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده در راستای تامین و تضمین سلامتی شهروندان، هیچ گردشگر چینی وارد این استان نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیار راستگو  معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: تصاویر منتشر شده از گردشگران چینی بازار تبریز در فضای مجازی مربوط به زمان‌های قبل و شیطنت رسانه‌ای است.

اواظهار کرد: برای مقابله با ورود ویروس کرونا به آذربایجان شرقی، اقدامات پیشگیرانه سختگیرانه‌ای در مبانی ورودی استان در گمرک‌های جلفا و نوردوز و فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز اتخاذ شده است.

او اضافه کرد: در این راستا نهاد‌های بهداشتی و درمانی اقدامات لازم را در مبانی ورودی سه گانه استان انجام داده اند و نمایندگان آنها در آنجا مستقر هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه هم افزایی خوبی برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به استان بین نهاد‌های مسوول وجود دارد.

او یادآوری کرد: اتباع چینی ساکن تبریز نه گردشگر، بلکه فعالان واحد‌های تولیدی و صنعتی هستند.

در روز‌های اخیر تصاویری مبنی بر حضور پرشمار گردشگران چینی در بازار تاریخی تبریز در فضای مجازی دست به دست می‌شد.

سه روز قبل نیز خبری مبنی بر بستری شدن ۲ گردشگر چینی در تبریز به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به کرونا منتشر شد که پس از تحقیقات پزشکی اعلام شد که آنان به آنفلوانزای نوع «ب» مبتلا بوده اند که علایمی شبیه کرونا دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار