استمداد از دستگاه قضا برای حمایت از تولید

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان گفت: با گران شدن جوجه یک روزه، دستگاه قضا برای حمایت از تولید کمک‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، غلامحسین جافر مدیر عامل اتحادیه مرغداران گلستان در جلسه هم اندیشی با مدیرکل دادگستری گلستان و سازمان جهاد کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی با گلایه از افزایش قیمت جوجه یک روزه گفت: با احتساب جوجه یک روزه بر اساس نرخ مصوب باید به قیمت ۲۵۵۰ تومان در اختیار مرغداران قرار گیرد که در حال حاضر با قیمت ۵۰۰۰ تومان به تولید کننده تحویل داده می‌شود.

او افزود:این افزایش قیمت جوجه حدود ۲هزار تومان در هر کیلو هزینه تولید را افزایش داده و آسیب جدی به تولیدکننده و در نهایت به مصرف کننده وارد می‌شود.

جافر تاکید کرد در گذشته ۲۷هزار تولید کننده در صنعت مرغداری فعالیت میکردند و اکنون به ۱۵هزار تولید کننده رسیده که این کاهش تولید سبب افزایش قیمت مرغ میشود و اگر این روند تا دو ماه دیگر ادامه پیدا کند حدود ۲۰درصد مرغداران کشور از چرخه تولید خارج می‌شوند.

او افزود:در حال حاضر ۱۰٪ مرغ مصرفی کشور در گلستان تولید می‌شود که قیمت تمام شده برای تولید کننده ۸۴۰۰ تومان است و قیمت مصوب ۸۵۵۰ تومان و ما از دستگاه قضا انتظار داریم ضمن کمک به تجدید نظر در قیمت مصوب مرغ شرایط بهتر تولید را فراهم آورد.
 
انتهای پیام / اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.