آموزش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی جزء برنامه‌های مهم در کاهش خشونت است

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آموزش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی جزء برنامه‌های مهم در کاهش خشونت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: آموزش مهارت‌های رفتاری و اجتماعی جزء برنامه‌های مهم در کاهش خشونت است که با همکاری مردم، دستگاه‌ها و ادارات و به ویژه اداره کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان در خانواده‌ها به ویژه در حاشیه شهر‌ها به اجرا در می‌آید.

او با اشاره به نقش نهاد‌های فرهنگی، نشریات، صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم افزود: باید از ظرفیت نهاد‌های تأثیر گذار در جامعه به ویژه از ظرفیت بسیج، روحانیون و مساجد به نحو مطلوب در راستای کاهش جرایم استفاده نمود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، تقویت کمپ‌های ترک اعتیاد، افزایش توجه به اماکن ورزشی و تشویق جوانان به ورزش همراه با اخلاق مداری در ورزش را از جمله موارد مهم در کاهش خشونت ذکر کرد.

خدادادی ضمن اشاره به وضعیت شهرستان پارس آباد از حیث آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت شهرستان پارس آباد از حیث موارد مختلف مطلوب است. مسلماً توجه خاص و ویژه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان خواهد شد.

او در پایان صبر، تحمل و بردباری در برابر مشکلات را از موارد مهم در کنترل خشم و جلوگیری از بروز خشونت ذکر کرد و گفت: آموزه‌های دینی، رفتار و کردار ائمه اطهار علیهم السلام بهترین الگو و سرمشق برای ما هستند که می‌توانیم با تأسی از سیره این بزرگواران روحیه گذشت و ایثار را در خودمان تقویت کنیم.

طباطبایی دادستان مرکز استان اردبیل نیز در این همایش ضمن تاکید بر لزوم همکاری، هماهنگی و تعامل مردم و دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و فرهنگ‌سازی گفت: بی شک کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند فراهم نمودن بستر و زمینه همکاری مردم با بسیج امکانات و گسترش تعاملات و همکاری در بین تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها میسر می‌شود.

او در ادامه با اشاره به راهکار‌های کاهش خشونت، بر لزوم حضور سریع پلیس برای مقابله با بروز حوادث و جلوگیری از افزایش تنش‌ها به منظور پیشگیری از وقوع جرائم خشن تأکید نمود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.