در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران از سوی شهردار تهران

پیروز حناچی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را تقدیم هیأت رئیسه شورای شهر تهران کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران که برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در صحن یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران حاضر شد ضمن ارائه لایحه گفت: امروز مطابق با قولی که از قبل داده شد بعد از ارائه متمم بودجه سال ۹۸ ،بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را تقدیم شورا کردیم و سقف بودجه نیز در آن رعایت شد.

شهردار تهران افزود: رقم بودجه ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و سقف بودجه بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بسته شده است.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود تلاش مدیریت شهری برای رونق اقتصادی است و ما در حال تلاش هستیم تا این شرایط تهدید را به فرصت بدل کنیم.

حناچی ادامه داد: رقم کل بودجه افزایش ۲۵ درصدی و بودجه عمرانی نیز ۴۳ درصد افزایش دارد.

شهردار تهران ادامه داد: هزینه‌ها کمتر از ۲۴ درصد پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: سهم درآمد‌های پایدار به ۳۷ درصد رسیده و جمع درآمد‌ها ۱۵ هزار و ۲۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این ۴۰ درصد از هزینه‌ها بیشتر است که نشان از مثبت بودن تراز عملیاتی دارد.

شهردار تهران ادامه داد: ردیف‌های بودجه بر اساس سیاست‌های کلان مدیریت شهری محاسبه شده است و بر اساس تقسیم بندی می‌توان گفت در حوزه مصارف و هزینه‌ها ردیف بودجه در پروژه‌های عمرانی ۴۳ درصد رشد داشته و به ۱۴ هزار و ۳۳۱ میلیارد تومان رسیده است.

حناچی ادامه داد: برای بازپرداخت دیون و بدهی‌ها مبلغی بالغ بر ۴ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و محور اصلی مصارف نیز پیاده‌سازی برنامه‌های اولویت محور و تحقق پذیر است که ۱۰۹ پروژه به مبلغ ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده در نظر مدیریت شهری است.

او ادامه داد: با توافق انجام شده با شورای شهر در حال تغییر خط هستیم و بخش عمده بودجه را در پروژه محله محور تعریف کردیم.

شهردار تهران در تشریح آخرین وضعیت بودجه حمل و نقل و ترافیک گفت: برای توسعه خط ۶ و ۷ مترو بودجه‌ای بالغ بر ۳ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفتیم که در ادامه ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای خرید اتوبوس هزینه می‌شود.

او ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناسب سازی پیاده‌راه‌ها در نظر گرفته شده که ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث خیابان کامل است.

حناچی ادامه داد: برای بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری در حوزه شهرسازی و معماری گفت: مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های محلی در نظر گرفته شده و در ادامه احداث ۵ میدان گاه شهری نیز در دستور کار مدیریت شهری است.

او تصریح کرد: ساماندهی خط قطار تهران – تبریز نیز در دستور کار سال آینده مدیریت شهری است.

شهردار تهران ادامه داد: مبلغی بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان برای TOD و مجتمع ایستگاهی در نظر گرفته شده است.

حناچی در تشریح بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال آینده گفت: ۵۳۳ میلیارد تومان بودجه برای پروژه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده و ما برای تهران ۱۴۰۰ به دلیل تغییر قرن برنامه ویژه‌ای داریم.

شهردار تهران تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری برای احداث بوستان‌های جدید بودجه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و برای تملک باغ‌های محلی و تبدیل آن به بوستان در مناطق ۷، ۸، ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۷ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران و ایمنی ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی در بودجه سال آینده شهرداری تهران پیش‌بینی شده است.

حناچی ادامه داد: ۲۶ میلیارد تومان برای ایجاد سامانه هشدار سیل و دکل مخابراتی در پایتخت در نظر گرفته شده و برای داشتن شهری هوشمند و انجام برنامه‌های آن ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ما در مدیریت شهری برای بازنشستگی و بازخرید ۳ هزار و ۴۱۲ نفر پرسنل شهرداری بودجه‌ای به مبلغ ۷۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: برای کمک هزینه به سازمان‌ها بودجه ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و نگاه مدیریت شهری به سازمان‌ها به سمت افزایش بهره وری است.

حناچی گفت: به صورت کلی در بودجه سال آینده شهرداری تهران ۴۷ درصد بودجه برای پروژه‌های عمرانی، ۳۸ درصد برای هزینه‌ای و ۱۵ درصد برای تملک و دارایی‌ها در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر یادمان شهید سلیمانی و جانباختگان پرواز اوکراینی به مسابقه عمومی گذاشته شد و تجربه ثابت کرد برگزاری این دست از مسابقه‌ها می‌تواند معماران ما را مانند پل طبیعت به جهان معرفی کند.

او تصریح کرد: افزایش نشاط اجتماعی از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران است و ما نشاط اجتماعی را دنبال می‌کنیم.

حناچی ادامه داد: فردا پروژه استاد معین افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز زیرگذر گیشا به بهره‌برداری می‌رسد و پس از این دو پروژه ما پروژه‌های جدید با مقیاسی متفاوت را در پایتخت آغاز می‌کنیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار