قاچاقچیان بیت‌کوین در اردبیل بیش از ۳ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: قاچاقچیان بیت کوین در این استان سه میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحیمی‌آذر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: با گزارش بازرسان و ماموران نیروی انتظامی در مورد کشف و ضبط تعداد ۴۹ دستگاه بیت کوین (دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال) در مکان های مختلف پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

او افزود: با رسیدگی به این پرونده در شعبات تعزیرات حکومتی و پس از احراز تخلف متهمان این پرونده‌ها به ضبط کالا به نفع دولت و در مجموع به پرداخت سه میلیارد و ۹۰۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر)ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار