افتتاح چند پروژه آموزشی در بخش سیدان مرودشت

همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش فارس چند پروژه آموزشی در بخش سیدان شهرستان مرودشت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی در آیین افتتاح چند پروژه آموزشی در بخش سیدان شهرستان مرودشت، با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: به برکت حضور مردم و حمایت‌های که از وزارت آموزش‌وپرورش شده، فعالیت‌های خوبی در نظام تعلیم و تربیت کشور انجام‌شده است که از آن جمله تأمین نیروی انسانی برای تربیت بیش از ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور و ساخت فضای آموزشی و فراهم کردن تجهیزات و امکانات برای مدارس است.

او با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ساخت فضا‌های آموزشی و پرورشی در فارس، گفت: هم‌اکنون بیش از ۶۰۰ پروژه در آموزش‌وپرورش فارس در حال ساخت است که از این تعداد ۱۲۰ پروژه توسط خیرین در حال ساخت است و در جشنواره خیرین استان نیز این خیرین بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تعهد ساخت فضای آموزشی داده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: در کنار خیرین مدرسه‌ساز، خیرین مدرسه یار نیز به کمک آموزش‌وپرورش آمده‌اند و این‌ها نیز با تأمین امکانات و تجهیزات مختلف و تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان بی‌بضاعت، به ما کمک می‌کنند که این اقدام نشان از توجه عموم مردم و مسئولین به مقوله آموزش‌وپرورش است.

نجفی تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را نشان از فرهنگی بودن انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بخواهیم به توسعه برسیم باید به آموزش‌وپرورش توجه کنیم و جایگاه آن را ارتقاء دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس، تدوین سند تحول بنیادین به‌عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور را در همین راستا دانست و گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار در رشد کیفیت آموزشی، ساخت و توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی است که هم‌اکنون باقدرت در آموزش و پرورش فارس در حال انجام است.

او گفت: نزدیک به ۱۶۰۰ مدرسه در فارس فرسوده و نیازمند بازسازی است که نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با تلاش‌های خیرین و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و آموزش‌وپرورش در حال انجام است.

نجفی با اشاره به هماهنگی و همکاری خوب مسئولین شهرستان مرودشت با آموزش‌وپرورش، گفت: نمونه این تلاش‌های ساخت چندین فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مرودشت نیز گفت: مدرسه ابتدایی حافظ سیدان در زمینی به متراژ ۲۲۰۰ مترمربع و زیربنای ۶۸۰ مترمربع ساخته‌شده است.

مرتضی چراغی افزود: این آموزشگاه دارای ۶ کلاس درس و نمازخانه است که با هزینه یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس ساخته‌شده است و زمین آن نیز توسط یکی از خیرین محلی اهداء شده است.

او همچنین گفت: دبستان شهید یدالله زارع روستای کره تاوی نیز از دیگر پروژه‌های شهرستان مرودشت است که هم‌زمان در دهه مبارک فجر افتتاح شد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان مرودشت گفت: این آموزشگاه نیز دارای۲ کلاس درس و نمازخانه است که در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع، زیربنای ۱۷۲ مترمربع و هزینه ۴۲۰ میلیون تومانی، توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس ساخته‌شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار