انتقاد وزیر خارجه امارات از مواضع ترکیه در قبال معامله قرن

وزیر خارجه امارات از مواضع ترکیه در انتقاد از کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس درباره معامله قرن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، وزیر خارجه امارات مواضع اخیر ترکیه علیه کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس در خصوص طرح شوم «معامله قرن» را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وزیر خارجه امارات مدعی شد ترکیه با استفاده از یک زبان سیاسی سطح پایین، قادر است تا تلاش‌های خود برای مداخله در امور داخلی (کشورهای) منطقه یا توهمات استعماری را پنهان کند.

انتقاد وزیر خارجه امارات در واکنش به محکومیت مواضع کشور‌های عربی از سوی ترکیه نسبت به طرح شوم معامله قرن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت. رئیس جمهور ترکیه از کشور‌های عربی برای سکوت و رد نکردن صریح این طرح انتقاد کرد و آن را غارت سرزمین‌های متعلق به فلسطینیان دانست.

کشور‌های عربی نه تنها از طرح آمریکایی-صهیونیستی معامله قرن انتقاد نکردند بلکه از تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به یک راه حل به اصطلاح صلح آمیز برای حل مناقشه طولانی مدت فلسطین و رژیم صهیونیستی تمجید کردند. مصر و امارات از جمله کشور‌های عربی بودند که بیشترین استقبال را از طرح به اصطلاح صلح پیشنهادی دونالد ترامپ داشتند.

هشتم بهمن ترامپ با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح به اصطلاح صلح خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد که در آن حقوق فلسطینیان نادیده گرفته شده و صهیونیست‌ها را در اشغالگری هرچه بیشتر جری‌تر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار