در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

مصوبه اخذ عوارض گسترش فضای سبز به تصویب اعضای شهر تهران شد

اعضای شورای شهر تهران با ۶ رای موافق کلیات اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران را به تصویب رساندند.

مصوبه اخذ عوارض گسترش فضای سبز به تصویب اعضای شهر تهران نرسیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض فضای سبز در شهر تهران در دستور کار یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه برگزار شد قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که پیشتر دراین حوزه مصوبه‌ای داشتیم و عوارض آن بر اساس ارزش درختان نبود اظهار کرد: مطالعه‌ای در این حوزه انجام شد و با همکاری شهرداری تهران لایحه‌ای به شورای شهر رسید که آن در قالب لایحه فعلی مطرح شده است و ما بر اساس ارزش اکولوژیک درختان را در حوزه مکانی و کاربری مورد توجه قرار دادیم.

او ادامه داد: در این ماده واحده فرمول ارائه کرده‌یم تا عوارض حفظ و گسترش فضای سبز بر اساس آن انجام شود.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: از ۹۳۰ هزار قطعه زمین موجود در سال ۹۸، ۲۸ هزار و ۳۰۰ پرونده در کیمسیون ماده ۷ بررسی شدند که ۶ هزار و ۲۰۰ مورد قطع درخت در آن مشمول اخذ عوارض شد.

صدر اعظم نوری بیان کرد: ۵ هزار و ۸۰۰ پلاک عوارض اخذ شده که با قطع ۴۵۰۰ اصله درخت به نتیجه رسید و با جریمه‌ای کمتر از ۲۰ میلیون تومان، تنها ۳۳۰ پلاک از ۵ هزار و ۸۰۰ پلاک عوارض بیشتر از یکصد میلیون تومان داشتند.

او تاکید کرد: در لایحه پیشنهادی شهرداری افزایش ۴۰ درصدی عوارض قطع درختان پیش بینی شده و در مناطق مختلف درختان به دو دسته مثمر و غیر مثمر تقسیم بندی شدند.

افزایش نرخ عوارض قطع درختان درخت‌های پایتخت را افزایش نمی‌دهد

پس از اظهار نظر کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در مخالفت با کلیات این لایحه گفت: شورای شهر تکلیفی برای شهرداری تهران ایجاد کرد که این لایحه را ارائه کند، اما تا به امروز هیچ جلسه مشترکی با کیمسیون‌های تخصصی این حوزه برگزار نشده است.

او تصریح کرد: خروجی این بخش جلسه شورای شهر به صلاح نیست و نکته‌ای که مسلم است این است که با افزایش نرخ عوارض قطع درختان درخت‌های پایتخت افزایش پیدا نمی‌کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران بیان کرد: بسته‌های تنبیهی جواب گو نیست و نگرانی من این است که با افزایش ۴۰ درصدی عوارض قطع درختان در پایتخت دیگر شاهد کاشت درخت نباشیم.

پس از اظهار نظر اعضای شوای شهر تهران کلیات اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران در صحن شورای شهر به رای گذاشته شد که اعضای  شورا  این لایحه را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار