در گفت‌وگو با باشکاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آموزش پیشگیری از بلایای طبیعی در مراکز جامع سلامت

مطلق گفت: آموزش پیشگیری از حوادث و بلایای طبیعی به وسیله مراقبان سلامت و بهورز‌ها به مردم ارائه می‌شود.

محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: وزارت بهداشت جهت پیشگیری از بروز انواع خطر در کشور اقدامات مناسبی را انجام داده است و در سیل ایرانشهر بیماری التور یا وبا در این مناطق گزارش نشده است.

مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا با اشاره به اینکه در مناطق سیلابی بیماری پوستی یا تنفسی به طور غیر عادی تا به امروز نداشتیم، بیان کرد: برای مقابله با حوادث طبیعی وزارت بهداشت آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف از جمله پیشگیری ارائه کرده است و این برنامه در سراسر کشور برای مقابله با حوادث و بلایا انجام می‌شود.

مطلق افزود: یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت آموزش خانواده‌ها در سراسر کشور است و امروزه بیش از ۴۷ درصد از خانوار‌ها آموزش‌های لازم را در زمینه خطر و بلایا در سطح کشور دیده‌اند.

مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی پیشگیری از حوادث و بلایا در خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین مرکز بهداشتی- درمانی روستایی و شهری به مراجعه کنندگان داده می‌شود، افزود: آموزش‌های لازم در راستای کاهش خطر به وسیله بهورز‌ها و مراقبان سلامت، پزشکان و کارشناسان انجام می‌شود به طوری که ۴۷ درصد از خانواده ها  که  بسته آموزش‌هایی جهت پیشگیری از حوادث دریافت کرده اند. این افراد آگاهی کامل دارند که در هنگام بروز خطراتی مانند: سیل، زلزله، آتش سوزی چه اقداماتی را باید انجام دهند.

او گفت: برای پیشگیری از کاهش خطر و بلایا بسته‌های خدمتی مختلفی به مردم ارائه می‌شود و نظارت مستقیم بر روی مسائل بهداشتی به طور دوره‌ای به ویژه در کمپ‌های اسکان موقت انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: بیماری آنفلوانزا در کشور به ویژه مناطق سیلابی کنترل شده است
مطلق یادآوری کرد: در حال حاضر مشکل خاصی از نظر بیماری‌های واگیر در مناطق سیلابی وجود ندارد. متخصصان پوست در منطقه جاسک حضور دارند و ۱۵۰ بیماری پوستی و قارچی را درمان کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار