جابه جایی بیش از ۸ میلیون تن کالا از گیلان به سراسر کشور

۸ میلیون و ۱۷ هزار تن کالا در ۱۰ ماه گذشته از گیلان به سراسر کشور حمل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: ۸ میلیون و ۱۷ هزار تن کالا از استان به سایر نقاط کشور در مدت ۱۰ ماه گذشته حمل شد و بر اساس آمار‌ها این میزان جابه‌جایی کالا در مقایسه با پارسال حدود ۵.۴ درصد رشد را در این حوزه نشان می‌دهد.

او افزود: انواع سیمان، بنزین، MDF، آهن آلات و میلگرد عمده‌ترین کالا‌هایی بود که در این مدت از سوی شرکت‌های حمل و نقل کالا استان به سراسر کشور حمل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در حال حاضر تعداد ۱۶۵ شرکت حمل و نقل کالا و بار در استان فعال است که به همراه بیش از ۶ هزار وسیله نقلیه باری، در زمینه توزیع انواع کالا‌ها به اقصی نقاط کشور فعالیت می‌کنند.

نازک‌کار، از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی و مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و افزود: ۱۵ مجتمع خدماتی و رفاهی در سطح محور‌های شریانی گیلان آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

او، جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت گیل پارک‌ها را به عنوان یک اولویت مهم مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان برای رفع نیاز‌ها و احتیاجات مسافران در طول مسیر‌های بین راهی تلاش مضاعفی دارد و برای رفع نواقص موجود برنامه‌ریزی می‌کند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.