اقدامات توئیتر برای مقابله با شایعات ویروس کرونا

شرکت توئیتر در کنار گوگل و فیسبوک در تلاش است تا با بستن حساب‌های کاربری متخلف، میزان شایعات مربوط به ویروس کرونا را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تنها شرکت‌هایی مانند فیسبوک و گوگل نیستند که با انتشار خبر‌های دروغین درباره ویروس کرونا مبارزه می‌کنند. توئیتر نیز حساب کاربری یک سایت مالی که اخیرا شایعاتی درباره این ویروس را منتشر کرده بود به کلی از دسترس خارج کرد. این سایت مالی که Zero Hedge نام دارد در کنار انتشار شایعات متعدد مدعی شده بود که یکی از دانشمندان ووهان این ویروس را به عنوان یک سلاح اختراع کرده است. سایت مذکور همچنین اطلاعات دانشمند مورد نظر را که شامل شماره تلفن همراه، آدرس خانه، عکس شخصی و نام او می‌شد را در صفحه خود منتشر کرد. منابع خبری با تاکید بر اینکه سایت زیرو هج نوشته بود " حساب این فرد را برسید " این عمل را یک تهدید خشونت‌آمیز تلقی کردند.

واکنش توئیتر

توئیتر در طی یک بیانیه اعلام کرد که حساب کاربری این سایت تنها به دلیل تهدید خشونت‌آمیز بسته نشد بلکه سوءاستفاده از پلتفرم برای بد نام کردن یک شخص از دیگر دلایل حذف شدن حساب این سایت است. همچنین شرکت زیرو هج اعلام کرد که در روز جمعه اخطاری از سوی توئیتر مبنی بر انتشار محتوای آزار دهنده، دریافت کرده است. شرکت توئیتر همچنین پیش‌تر در ماه ژانویه اعلام کرده بود که هرگونه حساب کاربری که محتوای دروغین درباره ویروس کرونا منتشر کند را کاملا از پلتفرم خود حذف خواهد کرد.

اقدامات توئیتر برای مقابله با شایعات ویروس کرونا

گفتنی است که حساب کاربری این شرکت هنوز از تمامی سایت‌ها پاک نشده و زیرو هج هنوز در فیسبوک فعالیت دارد، اما حساب این شرکت در توئیتر با بیش از ۶۷۰ هزار دنبال کننده بسته شده است. این اتفاق می‌تواند مشخصه‌ای باشد تا دیگر منابع خبری نیز در صورت انتشار محتوای دروغین با برخورد شدید مواجه خواهند شد. هر شرکت و یا فرد ممکن است با انتشار شایعات مختلف درباره بیماری کرونا با واکنش‌های زیادی مواجه شود و این امر آن‌ها را در رشد و کسب دنبال کننده بیشتر کمک کند، اما طولی نمی‌کشد که شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، فیسبوک و توئیتر اقدام به پاک کردن حساب آن‌ها می‌کنند. گفتنی است که تا به حال هزاران حساب کاربری به دلیل انتشار شایعات ویروس کرونا بسته شده‌اند.


بیشتر بخوانید: احتمال عرضه خودرویی جدید برای جشن صد سالگی مزدا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار