مشاور سازمان جهانی بهداشت خبرداد؛

ایران جز ۴ کشور پیر جهان خواهد شد

اکبری گفت: با افزایش جامعه سالمندی در سی سال آینده ایران جز ۴ کشور پیر جهان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسماعیل اکبری مشاور سازمان جهانی بهداشت؛ در اولین نشست تخصصی که صبح امروز دوشنبه (۱۴ بهمن ماه) برگزار شد اظهار کرد: اصلاح ساختار جمعیتی باید هدف قرار گیرد و این نسبت‌ها اصلاح نمی‌شود مگر با فرزند آوری.

او در ادامه بیان کرد: لزوما تشویق ازدواج به نتیجه نمی‌رسد، زیرا سه تا ۶ سال طول می‌کشد تا یک زوج صاحب فرزند شوند.

اکبری با بیان اینکه حتما باید اعلام کرد که در هر خانواده ۴ فرزند هدف است، گفت: جمعیت سالمند باید زیر ۶ درصد باشد و جامعه سالمندی در کشور ما رشد کرده است که این یعنی یک خلاف دارد اتفاق می‌افتد.

اکبری در ادامه افزود: در سی سال آینده ایران جز ۴ کشور پیر جهان خواهد بود که تنها یک حرکت بسیجی و معنادار می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد.

او با اشاره به اینکه هیچ کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران در سی سال گذشته کاهش جمعیت نداشته است، گفت: در تمامی سند‌های جمهوری اسلامی ایران نوشته شده‌است که در سال ۹۵ باروری کل جمعیت ۲.۱ دهم که این حرف از نظر علمی غلط است.

اکبری با بیان اینکه در سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، ۱۵۸ هزار نفر کمتر به دنیا آمده اند، تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰‌درصد از دختران ما ازدواج می‌کنند و ۳۰ تا ۴۰‌درصد از دختران هرگز ازدواج نمی‌کنند.

مشاور سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه در هر خانوار داشتن ۴ فرزند هدف است، گفت: ۴ ساختار حاکمیتی است از جمله ساختار حاکمیتی، ساختار حکومتی، ساختار تولیتی و جمعیت برای اصلاح ساختار‌های جمعیت مدنظر است.

اکبری بیان کرد: عده‌ای از افراد مشکلات اقتصادی را بهانه عدم فرزند آوری می‌کنند در صورتیکه بیشترین ازدواج‌ها و فرزند آوری‌ها در خانواده‌های فقیر در حال انجام است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت احوال ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
ابتدا گرانی و تورم را مهار کنید زیرا بسیاری از جوانان حتی توان ازدواج ندارند
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
هزینه های بالای زندگی عامل تک فرزندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
مگه سالمندها ادم نیستند اونها هم یه روزجوون بودن این حرفها چیه ک میزنند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
ههههههههه یک زایمان تو بیمارستان دولتی 3 میلیون در میاد کل داروها بیمه نیستند یک پستانک 40 هزار تومنه یک مای بی بی 4 هزار تومنه بچه چی شغل هم که صفر من با فوق لیسانس بیکارم ازدواج هم کردم حاضرم با برجی 1.5 یک جا مشغول شم کار کجاست حاضرم جز نیروهای خدمه مشغول شم کار پیدا کردید سلام ماهم برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
مسولینی ک تا حالا یه دل سیرخوردن لطف کنند ازاین ب بعد بفکرجونها باشند وکارایجادکنند وگرنه چوب خودخواهی خودشونو امریکا بهشون میده!!!
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۴۹ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
ایران جز ۴ کشور پیر جهان خواهد شد واقعا که راسته یه زمانی میرفتیم پارک شهر پر از جوان می دیدیم الان میریم پارک شهر همش پیرها رو می بینیم که همگیشون تیپ و قیافه جوانها رو یرای خودشون ساختن که بگن ما هنوز جوانیم باید مسئولان فکری کنند که هر جوان چهارتا زن بگیره و از هر کدامش هم پنج تا فرزند متولد بشه فقط باید دولت قول بده که از صفر تا صد ازدواج و مسکن و خرج و مخارج زایمان و بقیه مخارج زندگی این خانواده ها رو می پردازد تا کشور جوان شود دوباره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
حالا چ زنی مغزش عیب کرده ک سرهوو ازدواج کنه اونم نه یکی ن دوتا ن سه تاچهارتا...
آخرین اخبار