جلوگیری از فعالیت مسافربر‌های شخصی قزوین در مسیر‌های برون شهری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از فعالیت مسافربر‌های پلاک شخصی در مسیر‌های برون شهری، به ویژه در نوروز جلوگیری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، جلوگیری از فعالیت خودرو‌های سواری با پلاک شخصی در محور‌های برون شهری بر عهده پلیس راه است و در اطراف پایانه‌های مسافربری هم بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است.

حق لطفی اضافه کرد: در همین زمینه تلاش می‌شود به ویژه در آستانه فرا رسیدن نوروز با همکاری پلیس راه از فعالیت این خودرو‌ها جلوگیری شود.

حق لطفی ادامه داد: در حال حاضر خودرو‌های مسافربر شخصی در مکان‌هایی مانند چهارراه ولیعصر و تقاطع ۲۲ بهمن قزوین مسافران را برای محور‌های برون شهری جابه جا می‌کنند که بیشتر این خودرو‌ها نیز از نظر ایمنی با مشکلات فنی روبرو است و همین مساله می‌تواند بار حوادث ترافیکی را نیز در جاده‌ها افزایش دهد.

به گفته او، هم اکنون روزانه سه تیم گشت کنترل ناوگان حمل کالا و مسافر این اداره کل با همکاری پلیس راه در استان فعالیت می‌کنند که یکی‌از وظایف آن‌ها برخورد با خودرو‌هایی است که بدون داشتن صورت وضعیت، مسافران را در مسیر‌های برون شهری جا به جا می‌کنند.

حق لطفی یادآور شد: در ایام نوروز که با ترافیک و تردد بیش از حد خودرو‌ها در راه‌های ارتباطی روبرو هستیم، خدمات حمل و نقل نیز باید متناسب با این حجم از تردد‌ها ارتقا یابد.

او، آماده سازی و زیباسازی پایانه‌های اتوبوس و ایستگاه‌های راه آهن که بخش اعظمی از شهروندان با آن‌ها مسافرت می‌کنند را از جمله موارد ضروری در این زمینه بیان کرد و ادامه داد: رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه ها، خوابگاه رانندگان و پایانه‌های مسافری و ریلی، هماهنگی در خصوص رفع نواقص، تهیه و ساخت تابلو‌های راهنمای مسیر و معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جهت مسافران و گردشگران نوروزی و نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی نیز از دیگر مواردی هستند که باید از سوی دستگاه‌های عضو این کمیته رعایت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین بر ایمنی کارگاه‌های راهسازی تاکید کرد و گفت: این کارگاه‌ها در ایام نوروز تعطیل هستند، اما باید با اتخاذ تمهیداتی، به ویژه در نقاط پرتگاهی آن‌ها را ایمن‌سازی کرد.

حق لطفی، آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت و پیش بینی برای جایگاه‌های سوخت سیار، تامین سوخت مورد نیاز خودرو‌ها در ایام نوروز را از دیگر موارد ضروری در حمل و نقل مسافران دانست و گفت: توجه به هشدار‌های هواشناسی از دیگر نکات مهمی است که مسافران و دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر باید به آن توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.