معاون وزیر جهاد کشاورزی:

افزایش ۱۱ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور

رضایی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور گفت : در زمینه تامین گوشت مرغ مشکلی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در ایوانکی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تولید گوشت مرغ در کشور گفت: در زمینه تامین گوشت مرغ، مشکلی وجود ندارد و از هم اکنون ذخیره سازی این فرآورده برای ماه مبارک رمضان در اردیبهشت ماه سال آینده آغاز شده است.

او افزود: صادرات گوشت مرغ محدود است، ولی با توجه به میزان تولید امسال پیش بینی می‌کنیم سال آینده این فرآورده هم در فهرست کالا‌های صادراتی ایران قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد : در صورتی که قیمت گوساله پرواری زنده به کمتر از کیلویی ۲۷ هزار تومان برسد، خرید تواقفی را شروع می‌کنیم.

رضایی گفت: این تصمیم با هماهنگی وزارت‌های صمت و جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار و به منظور پیشگیری از انباشت دام و زیان دامداران اتخاذ شده است و شرکت پشتیبانی امور دام مجری آن خواهد بود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین اعلام کرد: اولویت؛ تنظیم بازار داخلی گوشت، فرآورده‌های دامی و لبنیات است و در صورت مازاد تولید یا احتمال ضرر تولید کننده، صادرات در دستور کار قرار می‌گیرد.

او افزود: در صادرات محصولات دامی ممنوعیتی وجود ندارد به گونه‌ای که هم اکنون پیش بینی شده تا پایان امسال یک میلیون تن محصولات لبنی صادر کنیم.

رضایی با پیش بینی تولید بیش از یک میلیون تن تخم مرغ تا پایان امسال گفت: از ابتدای امسال بیش از ۳۰ هزار تن تخم مرغ صادر شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار