مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان قم؛

۲۴ طرح کشاورزی با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در قم افتتاح شد

پورمیدانی از افتتاح ۲۴ طرح با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در دهه فجر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،پور میدانی مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آب و خاک، امور باغبانی، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و شیلات و آبزی پروری با هزینه‌ای بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

پورمیدانی افزود: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۳۰۳ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰۹ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شده است.

پور میدانی در ادامه به وجود ۶۱۶۹۵ هکتار اراضی زراعی و باغی در استان اشاره کرد وافزود: سالانه بیش از ۴۰۶ هزار تن محصول از این اراضی برداشت و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

مدیر کل جهاد کشاروزی از تولید سالانه ۴۱ هزار تن گوشت قرمز در استان خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید بیش از ۷ برابر نیاز استان است و با این حجم تولید قم در جایگاه هشتم تولید گوشت قرمز کشور قرار گرفته است.

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان قم با ابراز رضایت از افزایش تولید در بخش کشاورزی یادآورشد:سال گذشته ۶۴۰ هزار تن محصول روانه بازار شد و در سال جاری با بهبود وضعیت کشت شاهد تولید ۶۷۰ هزار تن محصول بخش‌های کشاورزی و دامی در استان هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار