همزمان با دهه فجر؛

بهره برداری از ۱۱ پروژه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: دهه فجر امسال ۱۱ پروژه بهداشت و درمان این دانشگاه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید احمد هاشمی  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:تعداد پزشک عمومی قبل از انقلاب ۱۲ نفر و تعداد متخصصین ۳ نفر بوده که امروز این تعداد به ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ متخصص و فوق تخصص در خراسان شمالی افزایش یافته است.

هاشمی با اشاره به اینکه هزار و ۶۰۰ پرستار در دانشگاه علوم پزشکی این استان مشغول به خدمت هستند، از ارائه خدمات ۵۰۰ بهورز در مراکز روستایی خانه‌های بهداشت خبر داد و افزود: در ۹۱ مرکز جامع سلامت روستایی و شهری ۱۱۰ پزشک در حال فعالیت هستند.

او اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در حوزه سلامت استان خدمت رسانی می‌کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: چهار بیمارستان قبل از انقلاب به ۱۱ بیمارستان با هزار و ۴۴۴ تخت افزایش یافته و ظرفیت این تخت‌ها نیز در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۰ تخت دیالیز و ۹۳ تخت ویژه، ۱۰ تخت سوختگی و ۴۹ تخت اعصاب و روان وجود دارد.

اوبا بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستان جاجرم از ۳۲ به ۶۴ تخت افزایش یافته و به زودی افتتاح می‌شود، از مطالعه طرح افزایش تخت بیمارستان پورسینای آشخانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تجهیز ساختمان مرکز تخصصی، درمانی قلب

به گفته هاشمی بخش مرکز تخصصی و درمان قلب در بجنورد نیز ۳۴ تخت دارد که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.
 هاشمی با اشاره به اینکه امکاناتی از جمله دستگاه آنژیوگرافی، نوار قلب و تجهیزات لازم برای جراحی قلب مستقر شده و آماده بهره برداری است، افزود: تا یک ماه آینده با کمک بخش خصوصی این مرکز راه اندازی می‌شود تا مردم برای جراحی قلب و آنژیوگرافی به سایر استان‌ها نروند.

او با بیان اینکه پنج دستگاه سی تی اسکن، دو دستگاه ام آر آی، رادیوتراپی تشخیص و درمان سرطان و ۳۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای خلاصه‌ای از داشته‌های درمانی است، از فعالیت دو آموزشگاه بهورزی، ۳۳۲ خانه بهداشت، ۹۱ مرکز جامع سلامت، ۴۸ پایگاه سلامت، ۱۱۴ مرکز درمان mmt یا سوء مصرف مواد به عنوان زیر مجموعه معاونت بهداشتی خبر داد.

هاشمی با اشاره به فعالیت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: ۶ دانشکده با ۲۱۰ عضو هیئت علمی و هزار و ۹۳۷ دانشجو در ۱۷ رشته تحصیلی فعالیت دارد.

افزایش صد درصدی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در حوزه درمان و بهداشت در یک دهه گذشته به‌ویژه پس از اجرای طرح تحول سلامت شاهد تحولات خوبی در استان بوده ایم.

هاشمی اظهار داشت: در این مدت حدود ۱۱۰ الی ۱۲۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان اضافه شد که نشان از ارتقای صد درصدی است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.