وزیر بهداشت اظهار داشت؛

آمادگی ایران برای کمک به چین در مقابله با ویروس کرونا

وزیر بهداشت گفت: به وزیر بهداشت چین اعلام کردم که ما آماده انتقال این تجربیات به آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سعید نمکی در حاشیه افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، با بیان اینکه امروز تماسی با وزیر بهداشت چین داشتم، افزود: در این تماس، آمادگی کشورمان را در زمینه مقابله با فراگیرشدن ویروس کرونا در این کشور به وی اعلام کردم و به او گفتم بجای درخواست کمک از کشور‌های غربی، ما آماده‌ایم تا در این زمینه به چین کمک کنیم.

او با اشاره به تجربیات ارزشمند و موفق کشورمان در زمینه مقابله با بروز بیماری‌های واگیردار بخصوص در مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: ما در شرایطی در این زمینه موفق عمل کردیم که غرب حتی اجازه نداد یک سنت کمک مالی به دست مردم آسیب‌دیده سیل برسد.

نمکی تصریح کرد: ما در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی و واکسینه‌سازی جامعه و کنترل بیماری‌های واگیردار دارای تجربیات بسیار خوبی هستیم که به وزیر بهداشت چین اعلام کردم که ما آماده انتقال این تجربیات به آن‌ها هستیم.

در این مراسم حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم گفت: عملیات اجرایی دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس از سال ۸۹ با سه هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنا در چهار طبقه و ۱۲ کلاس درس آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: برای ساخت این دانشکده ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس

افتتاح دانشکده پرستاری و مامایی بندرعباس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردا برای شرکت در برنامه افتتاح پروژه‌های چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عازم شهرستان بندرلنگه در غرب استان هرمزگان خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۷:۳۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
بابا شما نمیخاید تجربیاتتونو به دنیا ثابت کنید،همین که مردم از شما راضی هستند کافیه