مورالس در لیست نامزد‌های انتخابات آتی بولیوی قرار گرفت

رئیس‌جمهور پیشین بولیوی که چندی پیش به دنبال ناآرامی‌های این کشور از سمت خود استعفا داد، خود را نامزد انتخابات پارلمانی آتی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اوو مورالس، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی، در شهر کوچامامبا خود را نامزد انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کرد.

بر اساس فهرستی که دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی منتشر کرده است نام مورالس در انتخابات عمومی که قرار است در ماه مه برگزار شود در میان نامزد‌های سناتوری است. لئوناردو لوپز، عضو جنبش سوسیالیسم بولیوی، تایید کرد که حزب او نام مورالس را به عنوان نامزد نخست پارلمان در فهرست خود اعلام کرده است.

لوپز در این خصوص گفت «از سازمان‌های مختلف، به ویژه از دپارتمان کوچامامبا، که با خردورزی کامل و یکدلی گفتند اوو مورالس (می‌تواند) بخشی از مجلس ملی باشد تشکر می‌کنم.»

در فهرست پارلمانی، مورالس نامزد نخست از شهر کوچامامبا خواهد بود.

در انتخابات اکتبر ۲۰۱۹ در بولیوی ناآرامی‌هایی در بولیوی پدید آمد که در ادامه آن بیشتر مقامات دولت از جمله رئیس‌جمهور استعفا کردند. در میان این ناآرامی‌های سیاسی، جینین آنز، رهبر مخالفان مورالس، علی‌رغم آنکه موفق به کسب حدنصاب آرا نشده بود خود را رئیس‌جمهور موقت خواند. آنز پیشتر وعده داده بود که مورالس اجازه نخواهد یافت در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار