۵۸ درصد جمعیت اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۸ درصد جمعیت اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که بیش از ۷۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، وحید خلیل‌اللهی، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۵۸ درصد جمعیت اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که بیش از ۷۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی افزود: از بین این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر بیمار خاص بوده که حساسیت ویژه‌ای که بر روی این افراد از طرف بیمه وجود دارد آمار آن‌ها جدا ارائه و خدمات بیمه‌ای و درمانی ارائه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۱۲ هزار بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در سطح داشته‌ایم و دو میلیون و ۶۰۰ هزار بار مراجعه حضوری به مراکز درمانی اعم از مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها، فیزیوتراپی و سرپایی انجام شده است.

خلیل‌اللهی گفت: در مجموع در این مدت دو میلیون و ۷۰۰ هزار بار مراجعه اعم از بستری و سرپایی انجام شده و برای این بار مراجعه ۱۹۰ میلیارد تومان در استان توسط بیمه سلامت هزینه شده است.

او تصریح کرد: از این مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان در دانشگاه علوم پزشکی و ۵۶ میلیارد در بخص خصوصی و غیردانشگاهی پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه در بیمارستان‌های دانشگاهی استان تبادل اسناد از حالت دستی به الکترونیکی تبدیل شده است، اظهار کرد: جزو اقدامات بسیار ویژه که تاثیر بسزایی در نظارت و کاهش اختلافات بیمه و مراکز، شفافیت و کنترل هزینه‌ها دارد، الکترونیکی کردن پذیرش اسناد بررسی بوده که در بخش دولتی تکمیل شده و در بخش خصوصی آغاز شده است.

خلیل‌اللهی بیان کرد: حذف نسخه‌نویسی کاغذی و جایگزینی آن با نسخه‌نویسی الکترونیکی علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های خلخال، نمین و مشگین‌شهر آغاز شده است تا مشکلات و مسائل در این حوزه حذف شود.

او با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه اجباری بیمه سلامت بیان کرد: از اواسط آبان‌ماه طرح پوشش اجباری بیمه سلامت یا آزمون وسع در استان آغاز شده تا افرادی که هیچ گونه بیمه پایه درمانی ندارند، دفترچه دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با بیان اینکه ۱۱ هزار خانوار در این طرح شرکت کردند که در مجموع ۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود، تصریح کرد: برای ۲۵ هزار نفر از این توسط وزارت رفاه تعداد تعیین تکلیف شده است.

خلیل‌الهی بیان کرد: تاکنون ۸۵ درصد افراد ثبت‌نام‌کننده تعیین تکلیف شده که برای ۵۰ درصد از این افراد بهره‌مندی از طرح رایگان است.

او مهلت ثبت‌نام در این طرح را پایان فروردین ۹۹ دانست و گفت: در مهلت مقرر برای استفاده از طرح آزمون وسع انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها برای کسانی که بیمه پایه درمانی ندارند، ثبت‌نام انجام شده و این افراد دفترچه دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به ۱۰ روز انتظار برای صدور دفترچه درمانی برای ثبت‌نام‌کنندگان افزود: با توجه به این امر نباید ثبت‌نام به زمان بیماری موکول شود.

خلیل‌اللهی در مورد پرداخت مطالبات بیمه سلامت اظهار کرد: در طول دی‌ماه ۲۹ میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد را پرداخت کردیم و چهار میلیارد تومان نیز اخیرا به این منظور اختصاص یافته است که تا پایان سال تلاش می‌کنیم پرداخت‌ها ادامه داشته باشد.

او هزینه ماهانه بیمه سلامت استان را ۲۰ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در مراکز درمانی دانشگاه ما برای مراجعات افراد تحت پوشش سقف نداریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار