در بسته حوادث ۱۵ بهمن بخوانید؛

شکارچیان متخلف با دستان بسته

مهم‌ترین حوادث امروز، سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۸ در خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

دستگیری شکارچیان متخلف در دزفول

مصطفی استاد چینی‌گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: ۲ نفر متخلف زیست محیطی بدلیل شکار غیرمجاز یک قلاده تشی با همکاری ماموران انتظامی دستگیر شدند.

او اظهار کرد: این شکارچیان در پی گشت و کنترل پرسنل یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در منطقه کوهستانی بخش شهیون شناسایی و دستگیر شدند.

استاد چینی گر بیان داشت: تشی از جمله گونه‌های جانوری ارزشمندی است که متاسفانه برخی افراد برای استفاده‌های غیربهداشتی و دارویی اقدام به شکار آن می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: سودجویان با شایعه‌سازی درخصوص خواص دارویی این گونه جانوری اقدام به فروش لاشه‌ها به قیمت گزاف به مردم می‌کنند درحالیکه خاصیت دارویی، گوشت و سایر اجزای بدن این گونه مورد تأیید هیچ مرجع علمی قرار نگرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول افزود: جریمه زیست محیطی ناشی از شکار هر قلاده تشی براساس مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری، حمل، عرضه و نگهداری آن‌ها نیازمند اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است، اذعان داشت: هرگونه شکار و صید بدون مجوز ممنوع و غیرقانونی است و متخلف علاوه بر پرداخت خسارت وارده به طبیعت، به مراجع قضایی معرفی و تحت تعقیب کیفری قرار خواهد گرفت.

گونه جانوری تشی بزرگترین جونده ایران، یکی از گونه‌های ارزشمند زیستی و حرام گوشت بوده و نقش موثری در چرخه غذایی اکوسیستم دارد.

کشف ۴۷ فقره سرقت در اهواز

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و محتویات داخل خودرو در برخی از نقاط اهواز، بررسی موضوع و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۲ اهواز، با کار اطلاعاتی ۳ نفر سارق را درحال سرقت محتویات یک دستگاه خودروی پارک شده کنار خیابان شناسایی کردند، افزود: سارقان که متوجه حضور پلیس می‌شوند جهت رهایی از قانون اقدام به فرار می‌کنند که ماموران انتظامی طی عملیاتی خودروی متهمان را متوقف و هر ۳ نفر سارق را دستگیر کردند.

سردار عباس زاده اظهار داشت: در بازرسی از خودروی سارقان مقادیر زیادی اموال سرقتی از قبیل پمپ آب، آمپلی، ساب و سیستم پخش خودرو، جک و زاپاس خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به ۴۷ فقره سرقت منزل و محتویات داخل خودرو در نقاط مختلف شهر اهواز اعتراف کردند، ادامه داد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.