رسانه‌ها در ارتقاء فرهنگ ترافیک نقش مهمی برعهده دارند

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها در ارائه و نهادینه کردن فرهنگ صحیح ترافیک و کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان نقش موثری بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند رسانه ملی در انعکاس موثر اطلاعات و اخبار، با بیان اینکه هر چه فرهنگ ترافیک در رسانه‌ها بیشتر در معرض نمایش گذاشته شود احتمال پذیرفته شدن آن از سوی جامعه بیشتر خواهد بود اظهار داشت: گستردگی و پراکندگی استان، طولانی بودن فاصله بین شهر‌ها و روستاها، کمبود شدید بزرگراه‌ها و همچنین عدم رعایت سرعت مطمئنه سبب شده همه ساله شاهد بروز حوادث ناگواری در محور‌های مواصلاتی این استان باشیم.

او تاکید کرد: برای کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان ضروری است تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی رسالت خود را برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قانون اجرا کنند و رسانه ملی با تهیه و پخش برنامه‌های فرهنگی و هنری این امر مهم را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان نگهداری از راه‌ها و ارتقای ایمنی تردد را در کنار ساماندهی و نظارت بر حمل و نقل عمومی بار و مسافر در جاده ها، را از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل در زمینه کاهش تصادف رانندگی عنوان کرد.

محمود دولت کردستانی، مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در کاهش تصادفات، گفت: سمن‌ها در حوزه فرهنگ ایمنی و ترافیک می‌توانند با بهره‌گیری از دانش کارشناسان و فعالان این بخش، در زمینه تقویت دامنه پیشگیری و کاهش تصادفات، نقش فعالی ایفا نمایند.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار