خبرگزاری رویترز در مطلبی به بررسی اهداف سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سفر به ونزوئلا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در مطلبی به بررسی اهداف سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سفر به ونزوئلا پرداخت و نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه به ونزوئلا سفر می‌کند تا با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سوسیالیست این کشور که آمریکا به دنبال براندازی حکومت اوست، دیدار کند.

روسیه قصد دارد مادورو را یاری کند تا بحران سیاسی در ونزوئلا را که آمریکا با اعمال تحریم‌های گسترده و همچنین حمایت از خوآن گوآیدو، سرکرده مخالفان این کشور ایجاد کرده است، کنترل یا متوقف کند و راهکار‌هایی برای مقابله با این تحریم‌ها ارائه دهد.

مسکو بار‌ها تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا را غیرقانونی اعلام کرده است. این در حالی است که مخالفان ونزوئلا به واشنگتن اصرار دارند تا با اعمال فشار بر روسیه، این کشور را از حمایت مالی، دیپلماتیک و نظامی از مادورو منع کند.

سرگئی لاوروف که از سال ۲۰۰۴ وزیر امور خارجه روسیه است فردا چهارشنبه به آمریکای لاتین سفر می‌کند. او پس از دیدار با سران کشور‌های کوبا و مکزیک، در روز پنجشنبه با مقامات ونزوئلا دیدار خواهد کرد. او در حالی این سفر را آغاز می‌کند که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سفر دوره‌ای خود به کشور‌های آسیای مرکزی همچون قزاقستان، ازبکستان، اوکراین و بلاروس را که حیاط خلوت روسیه محسوب می‌شوند، آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به اعلام برنامه سفر لاوروف پرداخته است. بر این اساس لاوروف در ونزوئلا با مادورو و همچنین دلسس رودریگز، معاون رئیس جمهور و خورخه آرزا، وزیر خارجه دیدار و در زمینه همکاری‌های عمیق‌تر در زمینه انرژی، معدن، حمل و نقل، کشاورزی و دفاع گفت‌وگو خواهند کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است از مهمترین محور‌های این دیدار بررسی راهکار‌هایی برای مقابله با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ونزوئلاست که به بحران اقتصادی در ونزوئلا دامن زده است.

سال گذشته آمریکا علاوه بر اعمال فشار‌های دیپلماتیک بر ونزوئلا، تحریم‌های سنگینی را بر شرکت نفت ملی PDVSA اعمال کرد.

بحران ونزوئلا در روز‌های پایانی ماه ژانویه سال گذشته میلادی در حالی آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت این کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری چند ماه قبل آن را که به پیروزی نیکلاس مادورو منجر شده بود، مردود اعلام کرد و خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خواند.

چندین کشور غربی از جمله آمریکا، کانادا و برخی دیگر از متحدان واشنگتن در اقدامی غیرقانونی و مداخله جویانه بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند. با این حال، ایران، روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، اوروگوئه و چندین کشور دیگر حمایت خود را از مادورو، رئیس جمهور مشروع و قانونی ونزوئلا اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار