مدیرکل استاندارد فارس:

بسته بندی موادغذایی مشمول استاندارد اجباری است

مدیر کل استاندارد استان فارس گفت: تمام جعبه‌های بسته بندی مواد غذایی، خصوصا شیرینی و فست‌فودها، مشمول استاندارد اجباری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما گفت: به دلیل اینکه مواد اولیه عمده جعبه‌های مقوایی مورد استفاده در بازار عمدتا از کاغذ‌های باطله و مواد باز یافتی تامین می‌شود، لذا این محصول مطابق استاندارد مربوطه مورد آزمون میکروبی و فیزیکی قرار می‌گیرد و در صورت قبولی نتایج آزمون، پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول صادر می‌شود.

رهنما با اشاره به اینکه جعبه‌های مورد استفاده در بسته‌بندی شیرینی و مواد خوراکی و فست فودها، به دلیل چرب و مرطوب بودن ماده غذایی، به این مواد می‌چسبد، تاکید کرد که اطمینان از استاندارد و بهداشتی بودن جعبه بسته بندی موادغذایی امری ضروری است و شهروندان باید متوجه آن باشند.

مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد: تمام جعبه‌های بسته بندی بزرگ و کوچک دارای کاربرد در شیرینی فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و فست فودی‌ها، باید دارای علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی مربوطه بوده و مقوای آن دارای لایه پوششی فود گرید از قبیل کاغذ و پلیمر باشد.

رهنما گفت: در استان فارس ۷ واحد تولیدی جعبه‌های مقوایی از اداره کل استاندارد تاییدیه محصول دریافت کرده‌اند.

مدیرکل استاندارد فارس از شهروندان درخواست کرد که هنگام خرید موادغذایی اعلام شده، حتما به علامت استاندارد درج شده روی جعبه مقوایی بسته بندی دقت کرده و برای اطمینان کد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا اصالت پروانه تایید شود.

رهنما هشدار داد: جعبه‌های مقوایی غیراستاندارد احتمالا غیربهداشتی بوده و امکان انتقال انواع میکروب و سایر عوامل بیماری‌زا به غذا را دارد و سلامت مصرف کننده را با مخاطره مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.