کارخانه هزار و ۳۰۰ تنی بسته‌بندی خرما در سراوان افتتاح شد

کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما با ظرفیت هزار و ۳۰۰ تن همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجردر شهرستان مرزی سراوان افتتاح شد.

کارخانه هزار و ۳۰۰ تنی بسته‌بندی خرما در سراوان افتتاح شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کارخانه بسته بندی و فرآوری خرما با ظرفیت هزار و ۳۰۰ تن همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در شهرستان مرزی سراوان افتتاح شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برای راه اندازی این کارخانه با چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت ۸۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۴۰ میلیارد ریال آن تسهیلات بدون بهره، ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد و بقیه آورده سرمایه گذار بوده است.

غلام‌حیدر زورقی افزود: این کارخانه توانایی تولید شکلات، کیک و کلوچه خرما و بسته بندی و نگهداری در سردخانه این محصول را داراست.

او  ادامه داد: با بهره برداری از این طرح مهم کشاورزی در سراوان زمینه اشتغال ۳۰ نفر فراهم شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سالانه بیش از ۳۸ هزار و ۱۷۰ تن انواع خرما از سطح ۱۱ هزار و ۲۸۰ هکتار نخلستان‌های دیم و آبی سراوان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

او  افزود: شرایط آب و هوایی شهرستان سراوان به گونه ایست که افزون بر ۶۰ نوع خرما در آن کشت و برداشت می شود.
زورقی بیان کرد: خرمای تولیدی سراوان علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به دلیل مرغوبیت بالا به کشورهای دیگر نظیر پاکستان، ترکیه و آلمان نیز صادر می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال همزمان با دهه فجر ۳۳۷ طرح بخش کشاورزی با اعتبار ۲ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال در حال افتتاح است.

او  ادامه داد: ۹ هزار و ۳۶ خانوار روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان با افتتاح طرح‌های دهه فجر امسال از مزایای آنها بهره‌مند می‌شوند.

زورقی اضافه کرد: طرح‌های بخش کشاورزی دهه فجر سیستان و بلوچستان شامل ۱۵ طرح بهبود تولیدات گیاهی، ۵۹ طرح بهبود تولیدات دامی، ۲۱۰ طرح آب و خاک، ۲ طرح صنایع کشاورزی، ۳۴ طرح امور عشایری، ۵۵ طرح شیلات آبهای داخلی و هشت طرح منابع طبیعی و آبخیزداری است.

سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۴۳ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار