طراحی تختی ارزان قیمت برای جلوگیری از بیماری‌ها

نخستین طرح جدید تخت اشعه ایکس که از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند، ارائه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحقیقات سازمان جهانی، بیشتر مردم دنیا به دلیل هزینه های بالای دستگاه ها نمی توانند از خدمات اسکن با اشعه ایکس استفاده کنند.

فیلامنت‌های فوق‌العاده داغ داخل دستگاه‌های سنتی اشعه ایکس به مقدار انرژی و گرمای زیادی نیاز دارند و تنها برای حفظ امنیت بیمار میلیون‌ها دلار باید هزینه کرد.

 شرکتی با ایده گرفتن  از فیلم پیشتازان فضا این تخت بیمارستانی  ارائه کرده  تا افراد بیشتری بتوانند از خدمات پرتونگاری با اشعه ایکس استفاده کنند.

در حالی که تکنیک‌های آشنا اشعه ایکس آنالوگ هستند و شامل لوله‌های چرخشی حجیم می‌شوند، این شرکت از یک سیستم دیجیتال استفاده می‌کند که به مراتب خنک‌تر است و می‌تواند از لوله‌های ثابت استفاده کند که به مراتب کوچک‌تر و ارزان‌تر هستند.تنها بخشی که باید متحرک باشد قسمت نگه‌دارنده حلقه اشعه ایکس در حین اسکن بخش‌های مختلف بدن است.


بیشتر بخوانید: صادرات میلیونی نانو ماسک ایرانی


مدل کسب و کار این شرکت نیز ممکن است همه چیز را متحول کند.این شرکت فناور به جای این که از مشتریان بخواهد فورا دستگاه‌ها را بخرند، امیدوار است دستگاه‌ها را براساس «پرداخت به ازای هر اسکن» عرضه کند که در آن شرکت تحلیل‌های هوش مصنوعی و خدمات ابری را در اختیار کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها می‌گذارد.تخت اشعه ایکس

استفاده از این نوع خدمات به معنای هزینه مداوم است، ولی با وجود این می‌تواند به مراتب ارزان‌تر از خرید دستگاهی باشد که فوق‌العاده قیمت بالاتری دارد.

این شرکت اعلام نکرده است چه زمانی می‌توانیم انتظار ورود این اسکنر را به بازار داشته باشیم، گرچه امیدوار است در آینده‌ای نزدیک ۱۵ هزار واحد از آن‌ها را تولید کند.

هدف بزرگ  این شرکت اینکه افراد هر ساله برای پیشگیری از بیماری ها و خود مراقبتی یک مرتبه اسکن با اشعه ایکس انجام دهند.  

به عبارت دیگر می‌توانید خیلی زود مشکلاتی مانند سرطان و سایر مشکلات مخفی پزشکی را مشخص کنید و زودتر برای درمان اقدام کنید تا این که منتظر بمانید علایم واضح بیماری آشکار شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار