افتتاح آزادراه تبریز - سهند تا پایان امسال

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آزادراه تبریز سهند تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در نشست خبری گفت:آزادراه تبریز سهند تا پایان امسال بهره برداری می‌شود.

پورمحمدی گفت:دولت سهم ۴۰درصدی خود را برای اجرای آزادراه سهند به طور کامل پرداخت کرده است.

او گفت: ما بر اساس تعهدات پیمانکار وعده می‌دهیم و وقتی آن‌ها به وعده عمل نمی‌کنند، ما بدقول می‌شویم اتوبان تبریزسهند از اسفند ماه امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، حتی اگر شده روشنایی و ایستگاه پلیس و نیوجرسی این مسیر تا این مدت تکمیل نشده باشد.

استاندار گفت: با حضور یکی از مسئولان عالی رتبه کشوری خط انتقال پلی اتیلن از میاندوآب به تبریز با سرمایه گذاری ۶۷میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۴۵۰۰ نفر بهره برداری می‌شود.

او با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌های بین المللی گفت: استان ما پل ارتباطی آسیا و اروپا ست و نباید از این نقش، غافل شویم.

پورمحمدی گفت: مراودات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده و در طول زمان به نتیجه خواهیم رسید.

او  با اشاره به اینکه صادرات استان از گمرکات کشوری ۵۰ درصد افزایش یافته است گفت: آذربایجان شرقی امن‌ترین استان کشور است و در این وضعیت تحریم‌ها از ۱۸کشور سرمایه گذاری در استان انجام شده است.

او با اشاره به افتتاح مرحله سه تولید کنسانتره در معدن مس سونگون گفت: ۱۷طرح پایین دستی و شهرک تخصصی مس در حال اجراست که به رشد اقتصادی و رونق منطقه کمک خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته از نظر مسائل مدیریت بحران سال پر فراز و نشیبی بود، گفت: در سایه هماهنگی و عملکرد خوب مدیریت بحران، مسائل را به خوبی پشت سر گذاشتیم.

پورمحمدی با اشاره به احداث ۲۴۰کیلومتر راه روستایی در استان در سال‌های اخیر افزود: قطار دو خطه از میانه به بستان آباد رسیده است و سال آینده به تبریز خواهد رسید.

او با بیان اینکه از فعالیت هر واحد تولیدی که آلایندگی و مشکلات زیست محیطی داشته باشد جلوگیری می‌شود گفت: در مورد معدن طلای اندریان دو مشکل مطرح است یکی بحث آلایندگی و دیگری برداشت‌های غیر مجاز که در حال بررسی است و اگر واقعا مشکل داشته باشد تعطیل می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مقرر شده است یک هیات دانشگاهی که هیچ گونه ارتباطی با محیط زیست و سرمایه دار ندارد موضوع را بررسی کند.

او در مورد کاوه سودای مراغه هم گفت: براساس گزارش هیاتی که وضعیت را بررسی کرده است تاثیرات زیست محیطی که مخرب باشد و سلامت مردم را به خطر اندازد در این واحد وجود ندارد، ولی تاکید میکنم در هر مرحله‌ای که مشخص شود تاثیرات مخرب دارد تعطیل خواهد شد.

او گفت: در سالی که گذشت نه تنها هیچ واحد تولیدی تعطیل نشده بلکه ۷۸واحد تولیدی که دچار رکود بودند راه اندازی شده اند و از نظر واحد‌های تولیدی که طرح توسعه داشتند رتبه یک کشور را داشته ایم.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص انتصاب مدیران غیربومی در استان گفت: مدیران بومی باید در اولویت باشند، ولی بستگی به این دارد که بومی بودن را چه تعبیر کنیم، ولی در عین حال باید شایستگی‌ها در اولویت باشد و در صورت دارا بودن شرایط همسان بومی بودن اولویت دارد.

استاندار با بیان اینکه در خصوص آموزش زبان مادری در عهد خود هستیم، گفت: در ۸مدرسه به شکل پایلوت این آموزش ادامه دارد و محتوای درسی در ابتدای مهر ماه ارائه شده است و در سال بعدی افزایش خواهیم داد.

استاندار آذربایجان شرقی از انتقال حساب‌های مس سونگون به استان خبر داد و گفت: امروز در استان مشکل تامین منابع مالی نداریم.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های استان نامتناسب بودن اختیارات و مسئولیت هاست گفت: برای توسعه استان باید از مزیت گردشگری استفاده کنیم.

پور محمدی با بیان اینکه قطعه اول آزادراه تبریز بازرگان اجرا شده و تا صوفیان رسیده است، گفت: این طرح را پیگیری می‌کنیم تا نقش اقتصادی استان در مراودات بین المللی پررنگ شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه به دنبال ایجاد صنعت تولید لوکوموتیو در استان هستیم گفت:سرمایه گذار وجود دارد و کار‌های اولیه انجام شده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه ارومیه به بالای ۳هزار میلیارد مترمکعب رسیده و تراز آن نیز یک و نیم متر افزایش یافته است گفت: طرح انتقال آب از زاب به دریاچه و تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه در حال اجراست.

او گفت: جز معادن هیچ محصولی در استان خام فروشی نمی‌شود و در آینده به دنبال این هستیم که تولیدات معادن استان، در داخل استان فرآوری شود.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مقبره الشعرای تبریز هم گفت: ردیف اعتباری این طرح حذف شده بود، ولی ۱۰میلیارد تومان از ردیف‌های ملی تامین شده است و تا پایان تابستان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.