مربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری:

اتحادی بین رستمی و کادر فنی وجود ندارد/ پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی نکردیم

حبیب پور گفت: رستمی هم با رقبای خود و هم با برخی از افراد در ایران باید بجنگد و این باعث افزایش استرس او شده است.

علیرضا حبیب پور مربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص رقابت‌های وزن ۹۶ کیلوگرم جام فجر که با اوت کردن کیانوش رستمی در حرکت یک ضرب همراه بود، اظهار داشت: کیانوش رستمی یکی از وزنه برداران خوش تکنیک و پر سرعت ایران محسوب می‌شود و یکی از سرمایه‌های ورزش ایران است. رستمی پیش از رقابت‌های جهانی تایلند روش‌های خاص خودش را داشت و در تمرینات U خود رأی و خود مختار بود و علاقه‌ای به کار کردن زیر نظر مربیان تیم ملی نداشت.

اتحادی بین رستمی و کار فنی وجود ندارد/ پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی نکردیم

کیانوش بعد از رقابت‌های جهانی بیدار شد

حبیب پور ادامه داد: بعد از رقابت‌های تایلند، رستمی بیدار و متوجه شد که تا به حال اشتباه کرده است. متوجه شد که باید بیشتر از اینکه برای خودش مخالف جمع کند، به دنبال پیدا کردن دوست باشد. به همین دلیل تلاش کرد تا در غالب تیم ملی به کارش ادامه دهد تا راهی المپیک شود. علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری شروطی را برای رستمی تعیین کرد و مربی مخصوصی هم برای رستمی انتخاب شد.


بيشتر بخوانيد: تکرار تاریخ برای رستمی/ کیانوش باز هم اوت کرد


بهتر بود فدراسیون کیانوش را در آغوش می‌گرفت

کارشناس وزنه برداری کشورمان در مورد شرایط رستمی ادامه داد: رستمی انسانی خوب و وزنه برداری قوی محسوب می‌شود. اما فدراسیون وزنه برداری باید بیشتر در مسائل روحی و روانی و افزایش روحیه این وزنه بردار تلاش کند. بعد از رقابت‌های جهانی، فدراسیون وزنه برداری می‌خواست کیانوش را در آغوش بگیرد، چرا که هنوز مشخص نیست که کدام یک از ورزشکاران مان راهی المپیک می‌شوند.

به جای دفع، سرمایه‌های وزنه برداری را بايد جذب می‌کردیم

او گفت: وزنه برداری ایران در المپیک‌های گذشته حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است و ما باید بدانیم با رفتن سعید علی حسینی از تیم ملی، سرمایه‌های زیادی نداریم. همیشه هم انتقاد کردیم که چرا نام او برای رقابت‌های انتخابی المپیک در سوئیس رد نشد. سهراب مرادی هم همچنان درگیر مشکل کتفش است و کسی از او خبر ندارد. پس بهتر بود در این مدت سرمایه‌های مان را جذب می‌کردیم، نه اینکه آن‌ها را دفع کنیم.


بيشتر بخوانيد: ایران قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جام فجر شد


کاری کردیم که رستمی با خودی‌ها هم بجنگد

حبیب پور خاطرنشان کرد: بهتر بود افرادی مثل رستمی را در آغوش می‌گرفتند، اما استرس‌هایی که پشت صحنه وجود دارد، روی وزنه بردار تاثیرگذار است. وقتی که وزنه بردار با سرمربی تیم همدل نباشد و از آن طرف هم سرمربی تیم شما را قبول نداشته باشد، باعث می‌شود که وزنه بردار هم با رقبای خود بجنگد، هم پیش خودش بگوید که روی خیلی‌ها را کم می‌کنم. 

اتحادی بین رستمی و کار فنی وجود ندارد/ پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی نکردیم

اتحادی بین رستمی و سرمربی تیم ملی وجود ندارد

مربی سابق تیم ملی وزنه برداری درمورد صحبت‌های کیانوش رستمی که به فشردگی رقابت هایش در آستانه المپیک معترض بود، گفت: اتحادی بین سرمربی تیم ملی وزنه برداری و کیانوش رستمی وجود ندارد. البته من نمی‌خواهم همه کاستی‌ها را متوجه سرمربی تیم ملی  بدانم. به هر حال کیانوش هم اخلاق‌های خاص خودش را دارد. رستمی پیروزی‌های سال‌های دور خود را به خاطر تمرینات جداگانه و مربی شخصی اش می‌دانست. این بزرگترین ضربه‌ای بود که رستمی به خودش زد.


بيشتر بخوانيد: مدال طلای رستمی پس از اوت در یک‌ضرب


رستمی اخلاق‌های خاص خودش را داشت

او گفت: مدت کوتاهی را با کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی با هم کار کردیم. کیانوش از این موضوع استقبال کرد و درخواست کرد تا این موضوع ادامه داشته باشد. این موضع ادامه پیدا نکرد و حرف من این است که چرا نباید در تیم ملی، مربی‌ای وجود داشته باشد که کیانوش با او راحت باشد؟ به هیچ وجه خودم را نمی‌گویم و هر مربی که این توانایی را دارد، باید در کنار کیانوش می‌ماند. کیانوش اخلاق‌های خاص خودش را دارد.

استرس باعث اوت کردن وزنه‌های رستمی می‌شود

حبیب پور خاطرنشان کرد: برخی از افراد وقتی کیانوش وزنه هایش را اوت می‌کرد، یادشان می‌افتاد که به او دلداری بدهند، اما این کار را باید قبل از آغاز مسابقه انجام بدهیم. کیانوش هم باید بداند که وقتی فرصت‌ها را از دست می‌دهد، باید برای جبران عجله کند و صحبت‌های  او را بعد از مسابقه جام فجر خیلی قبول ندارم. او در قطر وزنه‌های خوبی زد و احساس می‌کنم استرس‌های رستمی باعث می‌شود وزنه هایش را اوت کند. اوت کردن وزنه‌های رستمی ارتباطی با ضعف فنی ندارد.

اتحادی بین رستمی و کار فنی وجود ندارد/ پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی نکردیم

پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی نکردیم

او درباره پشتوانه سازی در تیم ملی وزنه برداری بیان کرد: اگر در این سال‌ها در تیم ملی پشتوانه سازی را انجام داده بودیم، الآن می‌توانستیم با خیال راحت کیانوش را حتی تحریم  کنیم. اما چنین کاری را انجام ندادیم و باید روانشناسی خوبی را انجام بدهیم و امثال کیانوش را در آغوش بگیریم.


بيشتر بخوانيد: مسیر المپیکی کیانوش رستمی/ امید‌ ملی پوش وزنه برداری زنده است


هیچ کاری برای علی حسینی نکردیم

حبیب پور درخصوص خداحافظی سعید علی حسینی از دنیای وزنه برداری گفت: در اردوی تیم ملی در شهرستان نور، پیش از رقابت‌های جهانی از علی حسینی خواستم که در رکوردگیری شرکت کند. علی حسینی اعلام کرد که کشاله پایش پاره است. چه کاری برای درمان او انجام دادیم؟ اسم او را هم برای بازی‌های سوئیس رد نکردیم و شانس المپیک را از او گرفتیم. این‌ها مسائلی است که باعث شود بگوییم وزنه برداری از شرایط قبلی اش فاصله گرفته است.

اتحادی بین رستمی و کار فنی وجود ندارد/ پشتوانه سازی خوبی در تیم ملی نکردیم

شانس رسیدن رستمی به المپیک کم شده است

مربی سابق تیم ملی وزنه برداری در مورد پیش بینی اش از احتمال کسب سهمیه توسط ملی پوشان خاطرنشان کرد: شانس زیادی را  برای رستمی نمی‌بینم. کار سختی در پیش دارد و با این اتفاقاتی که رخ داده است، رسیدن کیانوش به توکیو را دشوار می‌دانم. سهراب مرادی هم یکی دیگر از اعجوبه‌های وزنه برداری است، هرچند که دررفتن کتف مرادی طی ماه‌های گذشته، انجام حرکت یک ضرب را برای او دشوار کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
حالا اینم واسه ما شد کارشناس! بدبختی وزنه برداری از اینجا معلوم میشه که اینم نظر میده خخخخخ
آخرین اخبار