طی یکسال گذشته تاکنون؛

عملیات حفاری ۱۲۰ حلقه چاه نفت و گاز انجام شد

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تعداد چاه‌های نفت و گاز حفاری شده طی یک سال گذشته تاکنون را ۱۲۰ حلقه چاه به متراژ بیش از ۱۷۱ هزار متر عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید عبدالله موسوی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح فعالیت‌های شرکت در فاصله زمانی دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال گفت: تحقق عملیات حفاری ۱۲۰ حلقه چاه‌های نفت و گاز شامل ۳۳ حلقه توسعه ای، ۱۰ حلقه توصیفی، ۲ حلقه اکتشافی و ۷۵ حلقه تعمیری، حاصل تلاش مستمر و موثر کارکنان این شرکت در پاسخگویی به برنامه‌های صنعت نفت کشور در عرصه تولید بوده است.

او با اشاره به پراکندگی مناطق عملیاتی شرکت، افزود: از مجموع چاه‌ها ۹۰ حلقه در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ۱۵ حلقه در شرکت نفت فلات قاره، پنج حلقه در شرکت نفت و گاز اروندان، چهار حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت، دو حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، دو حلقه در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، یک حلقه در شرکت نفت و گاز پارس و یک حلقه در گستره فعالیت شرکت سروک آذرحفاری و تکمیل شده است.

موسوی متراژ حفاری چاه‌ها در این مدت را ۱۷۱ هزار و ۳۲۹ متر عنوان کرد و بیان داشت: در نتیجه سعی و کوشش کارکنان بخش‌های عملیاتی، خدمات جانبی و پشتیبانی این شرکت و تعامل با شرکت‌های متقاضی انجام و در اختیار کارفرما قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مدت پیش گفته ۱۴۰ مورد عملیات جابجایی دستگاه‌های حفاری که خود عملیاتی تخصصی است با بکارگیری افزون بر ۱۲۰ دستگاه خودرو‌های تریلر و کشنده سنگین برای هر دکل در سطح محور‌های مواصلاتی و جاده‌های دسترسی اختصاصی در استان‌های نفتخیز انجام شد که سرعت عمل توام با رعایت استاندارد‌های ایمنی و مقررات جاده‌ای نقش قابل توجهی در شتاب بخشی در عملیات حفاری ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران درخصوص ارائه خدمات یکپارچه حفاری در یک سال اخیر اذعان داشت: این بخش که مشتمل بر بیش از ۲۰ سرویس تخصصی با تعاریف خاص فنی است از طریق دو مدیریت خدمات ویژه و خدمات فنی حفاری به شرکت‌های متقاضی و پروژه‌های کلید در دست حفاری ارایه می‌شود.

او ادامه داد: در بخش خدمات ویژه از جمله نمودارگیری، چاه پیمایی و نمودارگیری از سیال حفاری در این مدت یک هزار و ۴۱۲ عملیات، حفاری به روش افقی و جهت دار ۲۰ هزار و ۷۴ متر و مغزه گیری ۵۳۳ متر با ایجاد ۵۶ حفره انجام شده است.

سید عبدالله موسوی فعالیت‌های فنی مهندسی در بخش خدمات فنی حفاری را شامل اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمانکاری، تزریق پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته، آزمایش بهره دهی چاه، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، لوله گذاری چاه و نصب آویزه بر شمرد و شمار عملیات محقق شده را در مدت مورد نظر ۴ هزار و ۵۱۱ مورد عنوان کرد.

او تعامل با مراکز علمی، پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان، حضور فعال در مناقصات مربوط به طرح توسعه ۲۸ مخزن با هدف حفظ و نگهداشت و افزایش تولید و اجرایی شدن عملیات توسعه دو مخزن نفتی گچساران و نفت شهر از سوی این شرکت را از دیگر دستاورد‌های یک ساله این شرکت برشمرد.

موسوی همچنین از تعامل بیش از پیش و همکاری مستمر با سازندگان و تولید کنندگان داخلی، توجه ویژه به آموزش‌های فنی و تخصصی و استاندارد‌ها و HSE، اهتمام بیش از پیش به مباحث انضباط اداری، مالی و عملیاتی، مسائل فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارکنان و به موازات وظایف ذاتی، ادای مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه در جریان بارندگی‌های سیل آسای اخیر را از جمله دیگر سرفصل‌های کاری شرکت ملی حفاری ایران در این مدت دانست و افق پیش روی شرکت را بسیار روشن و توام با موفقیت‌های روز افزون ارزیابی کرد.

او با بیان اینکه شرکت ملی حفاری در ابتدا فعالیت خود را با ۶ دستگاه حفاری و بالغ بر ۴ هزار نفر نیروی انسانی آغاز کرد، اظهار کرد: افزایش شمار دستگاه‌های حفاری به بیش از ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی، ایجاد زمینه جذب و آموزش بالغ بر ۱۵ هزار نیروی انسانی، بومی سازی دانش فنی و ساخت بیش از ۲۰ هزار قطعه در صنعت حفاری در شرایطی که تا پیش از آن این صنعت در کشور ۱۰۰ در صد توسط شرکت‌های خارجی مدیریت می‌شد و کوچک‌ترین قطعه و تجهیز نیز از طریق شرکت‌های غربی تامین می‌شد، از دستاورد‌های این مجموعه از صنعت نفت در چهار دهه گذشته است.

مدیرعامل شرکت ملی خفاری ایران با قدردانی از خدمات کارکنان سختکوش شرکت ملی حفاری، گفت: با توفیقات به دست آمده در این سال‌ها این شرکت از دکل داری به عرصه پروژه محوری ورود کرده و با توجه به برخورداری از شاخص‌های تخصصی و معیار‌های فنی و مهندسی در زمان حاضر توان اجرای پروژه‌های کلید در دست در قالب (EPDS) را دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.