رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت سرباز نخبه‌ها در پژوهشگاه قوه قضاییه

علم الهدی با بیان اینکه از ظرفیت سرباز نخبه‌ها هم استفاده می‌کنیم، گفت: این آمادگی را داریم که در زمینه طرح‌های پژوهشی در خدمت بخش‌های مختلف باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حجت‌اله علم‌الهدی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه در دیدار با وزیر دادگستری با اشاره به اساسنامه پژوهشگاه قوه قضاییه که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده استT به تشریح ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه و معرفی پژوهشکده‌ها پرداخت.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به اینکه بر اساس مجوز وزارت علوم در حال جذب هیئت علمی هستیم، افزود: بنا بر رسالت تعریف شده، پژوهشگاه وظیفه حمایت و انجام کار‌های پژوهشی و مطالعاتی برای تمام بخش‌های قوه قضاییه را بر عهده دارد.

وی پژوهشگاه را یگانه مرکز پژوهشی متعلق به همه بخش‌های قوه دانست و افزود: علاوه بر نخبگانی که به صورت هیئت علمی و پژوهشگر در پژوهشگاه جذب می‌شوند، بنا داریم سراغ دانشگاه‌ها، استادان و مراکز پژوهشی رفته و از حداکثر ظرفیت علمی و پژوهشی موجود در کشور استفاده کنیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه در بحث حمایت از پایان‌نامه‌ها با دانشگاه‌های مختلفی در حال رایزنی هستیم و برنامه عملیاتی در این زمینه داریم که به زودی اجرایی می‌شود، افزود: پنل‌های تخصصی با حضور استادان دانشگاهی و قضات تشکیل شده و در آن‌ها موضوعات کاری مختلف مطرح و بررسی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به اینکه از ظرفیت سرباز نخبه‌ها هم استفاده می‌کنیم، گفت: این آمادگی را داریم که در زمینه انجام طرح‌های پژوهشی و برگزاری نشست‌ها، رویداد‌ها همایش‌های علمی در خدمت بخش‌های مختلف باشیم.

سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری در ادامه دیدار با بیان اینکه آمادگی و نیاز داریم از ظرفیت پژوهشگاه استفاده کنیم، اظهار کرد: امیدواریم ارتباط ما با پژوهشگاه به صورت مستمر ادامه یابد.

وی با اشاره به صدور احکام قاچاق در دادگاه و مشکلات در این زمینه گفت: در زمینه‌های متعددی مانند بخش تعزیرات به کمک پژوهشگاه نیاز داریم.

آوایی تصریح کرد: بحث فساد می‌تواند یکی از موارد مورد توجه پژوهشگاه باشد.

وزیر دادگستری اخلاق قضات را یکی دیگر از محور‌های مورد نیاز به پژوهش دانست و افزود: اولویت پژوهش‌ها را بر مواردی متمرکز کنید که ثمره آن‌ها را مردم در میان مدت ببینند.

آوایی با بیان اینکه مردم در هنگام مواجهه با ما در رفتار و منش، باید بویی از قاضی اسلامی ببینند، افزود: باید در آموزش‌ها و پژوهش‌ها به این مساله توجه بیشتری داشته باشیم.

حامد نیکونهاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه در ادامه اظهار کرد: در دوره جدیدِ پژوهشگاه با جدیت دنبال این هستیم که طرح‌های پژوهشی به صورت عملیاتی و از نزدیک در ارتباط با بخش‌های مختلف قوه قضائیه باشد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: دنبال استخراج یک نظام مسائل از قوه قضاییه با مشارکت دستگاه‌های مربوطه و سپس تعریف طرح پژوهشی هستیم تا در نهایت خروجی‌های متناسب و متنوع با ابزار‌های رسانه‌ای جدید تولید کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث رویه‌ای در سازمان تعزیرات حکومتی جای کار زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
نخبه ها کجا برای جذب مراجعه کنن؟
آخرین اخبار