جایگاه نصف جهان در صنعت سینما دست کم گرفته شده

کارگردان فیلم سینمایی "هزارسال با تو" گفت: اقدامِ موثر پردیس سینمایی سیتی سنتر که عرصه را برای نمایش فیلم های هنرمندان اصفهانی در جشنواره فیلم فجر فراهم کرده، قابل تحسین است.

حسین طبیب زاده کارگردان فیلم "هزار سال با تو" در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان گفت: اصفهان پتانسیل بالایی در عرصه سینما و فیلم سازی دارد که متاسفانه توجه چندانی به آن نمی شود در حالیکه میتوان درآمد سرشاری را با فعالیت موثر در این حوزه به نصف جهان سرازیر کرد، از پردیس سینمایی سیتی سنتر که عرصه را برای نمایش فیلم های هنرمندان اصفهانی فراهم کرده است تشکر می کنم.

او  افزود: "هزار سال با تو" فیلمی در ژانر عاشقانه است که در جشنواره فیلم فجر در بخش فیلم های اصفهان در پردیس سینمایی سیتی سنتر اکران می شود و امیدوارم مخاطبان از دیدن این فیلم لذت ببرند.
 
طبیب زاده ادامه داد: در اصفهان ظرفیت و پتانسیل‌های شگفت انگیزی برای ساخت فیلم وجود دارد، اما متاسفانه توجهی به ان نمی‌شود، اگر این ظرفیت در هر کشور اروپایی وجود داشت از آن به عنوان اصلی‌ترین منبع درامد استفاده می‌کردند.

کارگردان فیلم "هزار سال با تو" بیان کرد: وقتی می‌خواستم فیلمبرداری "هزار سال با تو" را در شهر اصفهان شروع کنم برخی به من می‌گفتند لوکیشن‌های سی و سه پل و پل خاجو را استفاده نکن که فیلم شهرستانی نشود، اما من بهترین سکانس‌های فیلم را در این مناطق ضبط کردم و افتخار می‌کنم که فیلم را در نصف جهان ساخته ام.

طبیب زاده گفت: هنوز بسیاری از افراد در کشور‌های اروپایی گمان می‌کنند که ما در ایران خیلی عقب مانده هستیم و امکانات و شرایط مدرن نداریم، اما وقتی فیلم‌های ایرانی را تماشا می‌کنند و لوکیشن‌های فوق العاده شهر‌های ایران را میبینند، تعجب میکنند.
سینما بهترین بستر برای معرفی فرهنگ یک ملت به جهان است، اما ما از این فرصت و ظرفیت فوق العاده استفاده نمی‌کنیم.
 
او ادامه داد: سینمای ما دچار نوعی افراط و تفریط شده است، یا دچار سیاه نمایی هستیم و یا فیلم‌های کمدی مبتذل و سخیف می سازیم، حد تعادل را در ساختن فیلم از دست داده ایم.

کارگردان فیلم سینمایی هزارسال با تو گفت: امروز کمتر کارگردانی فیلم عاشقانه می‌سازد چراکه این تصور بوجود امده که اینطور فیلم‌ها دیگر مخاطبی ندارد درصورتی که ژانر عاشقانه به تلطیف فضای جامعه و ایجاد همدلی بیشتر کمک می‌کند و تاثیر مهمی بر فرهنگ جامعه می‌گذارد.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.