افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی ذخیره سازی میوه در شهرستان اشنویه

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، بهره برداری از سردخانه ۵ هزار تنی ذخیره سازی میوه در شهرک صنعتی شهرستان اشنویه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رسول جلیلی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح با اشاره به ظرفیت سردخانه‌های استان اظهار کرد: افزایش تولید و فروش محصولات استان در بازار‌های جهانی، مستلزم این است که ما صنعت مدرن سورت و بسته‌بندی را وارد استان کنیم و در تمام زمینه‌های تولیدی از آن استفاده کنیم که در این راستا تقویت تشکل‌ها و بخش خصوصی در زمینه ارتقای سطح سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی و تجهیز سردخانه‌های ذخیره سازی محصولات به تکنولوژی‌های نوین از قبیل کنترل اتمسفری، در استان ضروری است.
 
جلیلی افزود: راه انداری، توسعه و تجهیز واحد‌های فرآوری و صنایع تبدیلی مخصوصا" بسته بندی و سورتینگ میوه دراستان بیش از پیش ضرورت دارد.
 
وی با اشاره به توافق نامه تجاری با اتحادیه کشور‌های اوراسیا به منظور صادرات سیب استان، بیان کرد: بازاریابی و بازاررسانی به موقع و فراهم نمودن زمینه صادرات محصول درقطب تولید سیب کشور مخصوصا سیب اشنویه در استان باید در اولویت قرار گیرد.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در حال حاضر روزانه در حدود ۳ هزار تن سیب درختی از استان به کشور‌های همسایه از جمله روسیه، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.
 
جلیلی ادامه داد: برای احداث این سردخانه ۱۵میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ۱۰ نفر نیز به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.
 
انتهای پیام/ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.