۵۷ پروژه بخش کشاورزی در سرایان به بهره برداری می‌رسد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان از بهره برداری ۵۷ پروژه شاخص بخش کشاورزی به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد ریال در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

۵۷ پروژه بخش کشاورزی در سرایان به بهره برداری می‌رسد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، صفایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان گفت: این پروژه‌ها در بخش آب و خاک، بهبود تولیدات دامی و باغبانی است.

او افزود: این طرح‌ها شامل سامانه‌های نوین آبیاری، احداث استخر، احیا و مرمت قنوات و خط انتقال، پرورش زنبور عسل، پرورش گاو شیری و کشت زعفران است.

صفایی  با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال هزینه شده است، بیان کرد:از این مبلغ ۷ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی، ۱۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و مبلغ ۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال سهم خودیاری کشاورزان است که به این پروژه‌ها اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان اظهار کرد: در چهل و یکمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی و با شعار رونق تولیدات کشاورزی، امنیت غذایی جامعه با بهره برداری از این طرح‌ها هزار و ۷۶۸ نفر از مزایای آن‌ها بهره مند می‌شوند.

او تعداد اشتغال مستقیم این طرح‌ها را ۴۵ نفر و تثبیت اشتغال را ۱۸۸ نفر دانست و ادامه داد: بهره برداری از ۹ پروژه آبیاری کم فشار و تحت فشار به مساحت ۲.۶۵ هکتار، دو پروژه احداث استخر دومنظوره کشاورزی به حجم چهار هزار و ۴۰۰ مترمکعب، ۲ پروژه احیا، مرمت و خط انتقال قنات به طول هزار و ۲۵۰ متر، از جمله پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در ایام الله دهه فجر امسال  است.

صفایی تصریح  کرد: افتتاح ۱ واحد پروژه پرورش گاو شیری با ظرفیت ۲۵ رأس، یک واحد پرورش زنبور عسل با ظرفیت ۱۰۰ کلنی و کشت زعفران در سطح ۵۵.۲۳ هکتار از دیگر این پروژه هاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان به پروژه احیا، مرمت، لایروبی و خط انتقال قنات روستای بسطاق اشاره کرد و گفت: این پروژه با حجم ۹۵۰ متر طول که ۶۰۰ متر خط انتقال و ۳۵۰ متر احیا و مرمت قنات روستای بسطاق است.

او اعتبار هزینه شده در این پروژه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبارات دولتی از محل اعتبارات ملی سال۹۶ است و ۲۰۰ میلیون ریال خودیاری بهره برداران است.

صفایی با بیان اینکه تعداد ۱۲۰ خانوار از مزایای این پروژه بهره‌مند خواهند شد، اظهار کرد: قنات روستای بسطاق به طول ۱۲ کیلومتر دومین قنات بزرگ شهرستان است که دارای ۳۵۰ میله چاه و با دبی متوسط ۸ لیتر سطح زیر کشتی در حدود ۱۵۰ هکتار را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان به پروژه آبیاری کم فشار موتور پمپ رضائیه سه قلعه اشاره کرد و گفت: این پروژه به مساحت ۲۱ هکتار است که اعتبار هزینه شده در این پروژه یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار