ثبت‌نام ۵۰۰ نفر از صاحبان مشاغل پزشکی برای استفاده از کارتخوان

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی از ثبت‌نام ۵۰۰ نفر از مشاغل و حرف پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی خراسان‌جنوبی برای استفاده از کارتخوان خبر داد.

ثبت‌نام ۵۰۰ نفر از صاحبان مشاغل پزشکی برای استفاده از کارتخوان

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نباتی مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی گفت: بررسی صحت و شرایط این سامانه‌ها توسط مکانیزم‌ها و بستر‌های تعریف شده در طرح جامع مالیاتی در دست بررسی است.

 او با اشاره به اجباری شدن استفاده پزشکان از کارتخوان، افزود: از اول مهرماه امسال صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دام پزشکی موظف به ثبت‌نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی و ملزم به استفاده از کارتخوان شدند.

نباتی  بیان کرد: این طرح برای شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و همچنین تکمیل بانک‌های اطلاعاتی سامانه‌های طرح جامع مالیاتی، نصب و راه‌اندازی صندوق‌های فروش و کارتخوان در دستور کار ویژه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طبق آخرین آمار دریافت شده درخواست ۳۵ درصد پزشکان برای ثبت‌نام در سامانه فروش یا همان دستگاه‌های کارتخوان تأیید شده،اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه بین سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان نظام پزشکی به‌منظور ثبت‌نام حداکثری جامعه پزشکی، مهلت ثبت‌نام این سامانه تمدید شده است.

نباتی با اعلام اینکه براساس قانون، چنانچه مؤدیان واجد شرایط در این فرصت برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند دو درصد درآمد به عنوان جریمه دریافت خواهد شد، تصریح کرد: مهلت نصب، راه‌اندازی و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) برای صاحبان مشاغل پزشکی تا پایان بهمن‌ماه تعیین شده و دیگر تمدید نخواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه گفت: از سال آینده ۱۵ گروه شامل وکلا، آهن‌فروشان وغیره به پایانه فروش متصل می‌شوند، افزود: تمام افراد مشمول باید حداکثر تا پایان بهمن برای ثبت‌نام پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) خود در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار