معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش:

نیروی هوایی ارتش اجازه ورود داعش به کشور را نداد

امیر هادیان گفت: هنگامی که داعش به مرزهای کشور نزدیک شد، نهاجا مواضع آنها را در نزدیکی مرزها مورد هدف قرار داد.

نیروی هوایی ارتش اجازه ورود داعش به کشور را ندادبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ مهدی هادیان معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز نیروی هوایی که در مدرسه علوی برگزار شد، اظهار کرد: این عنایت خداوند بود که کارکنان نیروی هوایی توانستند روز ۱۹ بهمن ۵۷، آن افتخار تاریخی را در این مدرسه رقم بزنند.

او افزود: در آن دوران و مقاطع حساس تاریخی هر اتفاقی می‌توانست سرنوشت انقلاب را تحت الشعاع قرار دهد و اگر نبود آن بیعت تاریخی، قطعا پیروزی انقلاب ماه‌ها به تعویق می‌افتاد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: بینش سیاسی و اعتقادی که کارکنان نیروی هوایی ارتش به واسطه ارتباطاتی که با امام خمینی و شخصیت‌های انقلابی همچون مقام معظم رهبری در آن دوران داشتند سبب بروز این اتفاقات مهم تاریخی در بهمن ۵۷ شد.

هادیان با بیان این که نیروی هوایی در به ثمر رسیدن و پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشت، گفت: همچنین در از بین بردن غائله‌های ضد انقلاب در روز‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش برجسته‌ای ایفا کرد.

او با اشاره به نقش نیروی هوایی در دوان دفاع مقدس اظهار کرد: شرکت در عملیات‌های مختلف و در هم شکستن هِیمنه هوایی رژیم بعثی سبب شد تا امام مدال بزرگی را بر سینه نیروی هوایی بزنند و نام این نیرو را نیروی الهی نامیدند و در حقیقت این افتخار بزرگی برای ما است.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا در ادامه به بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه به نقش ویژه جوانان در آینده کشور اشاره کردند و ما نیز موظفیم تا هم در حوزه‌های نظامی و تخصصی و هم در حوزه اعتقادی بتوانیم انتظارات این رهبر عظیم الشان را برآورده کنیم.

هادیان بیان کرد: نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس اراده دشمن را در قلب دشمن به استیصال کشاند و عملیات‌های بزرگی را همچون حمله به اچ۳ و عملیات شهید دوران را رقم زد و در جنگ نفتکش ها، عملیات مرصاد و بیت المقدس نیز نقش قابل توجهی ایفا کرد. ما حتی در روز‌های آخر جنگ نیز اجازه ندادیم تا دشمن ابتکار عمل را به دست بگیرد.

او گفت: در زمان صلح نیز نیروی هوایی روزانه صد‌ها سورتی پرواز را در راستای تامین امنیت کشور انجام داده است و همچنین در دستگیری ریگی نقش مهمی داشته، کسی که شاید اگر تا امروز زنده بود در شرق کشور نیز شاهد بروز گروه‌هایی همچون داعش بودیم.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا خاطر نشان کرد: نیروی هوایی در حمایت از محور مقاومت نیز در منطقه ماموریت‌های سرنوشت سازی را انجام داده است. همچنین نیروی هوایی هنگامی که داعش به مرز‌های کشور نزدیک شده بود با حضور به موقع مواضع آن‌ها را در نزدیکی مرز‌ها مورد هدف قرار داد و اجازه نداد به میهن اسلامی ما نزدیک شوند که البته به این موضوعات تاکنون کم‌تر پرداخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
نیروهای وفادار به وطن همیشه مورد عزت و احترام هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
به فکرنوسازی ناوگان هوایی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
اقای معاون به فکرنوسازی ناوگان هوایی باشید این جنگنده هابره50سال پیشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۰۷ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سرداران رشید اسلام درود ما امنیت این کشور را مدیون تمام نیروهای مصلح هستیم وقدر دان تک تک شما ها. درود. درود ...درود
آخرین اخبار