فعالیت ۹۰۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری

هم اکنون، ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال در استان چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت این استان با حضور وزیر صمت اظهار داشت: هم اکنون ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۱۹۱ معدن با سرمایه گذاری یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفی در این استان فعال است.

او افزود: برخی مصوبات در خصوص کمک به سرمایه گذاری در این استان اجرا نشده است، که خواستار دستور اجرای این مصوبات از سوی وزیر صمت هستیم.

رستمی اضافه کرد: احداث کارخانه فرآوری مس و طلا در شمال استان از جمله طرح‌های اجرا نشده در استان است و سازمان ایمیدرو و ایدرو نیز مقرر شده تا طرح‌هایی را اجرا کنند که تا کنون این امر نیز محقق نشده است.

او ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۰ فقره جواز تأسیس با سرمایه گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال در استان صادر شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد رشد داشته است.

رستمی گفت: این رشد سرمایه گذاری با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، حاکی از تمایل مردم استان در جهت سرمایه گذاری در بخش تولید است.

او بر ضرورت تغییر مبادلات ارزی تاجران این استان با کشور عراق تأکید و اضافه کرد: با توجه به اعمال تحریم‌های دشمن، بیشترین حجم صادرات استان با کشور عراق است، اما محدودیت‌های ارزی و تعرفه‌ای مشکلاتی را برای تولیدکنندگان استان ایجاد کرده است.

رستمی در پایان، تکمیل زنجیره تولید شرکت پتروشیمی لردگان، تأمین اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و رونق تولید فرش دستباف را از دیگر انتظارت این استان در این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.