رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

معامله قرن دخالت وقیحانه استکبار جهانی در امور فلسطین

الویری گفت: امروز زورگویان در ابعاد مختلف سلطه جویی خود را گسترش داده‌اند که از این بستر می‌توانیم به معامله قرن اشاره کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز (پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه) برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر، انقلاب و نظامی بود که مردم صاحب آن شدند و خواستند که اداره امور درخواست آن‌ها باشد.

او افزود: مردمی که در آن زمان در انتقاد به ستم‌های نظام شاهنشاهی مهم‌ترین رکن انقلاب اسلامی بودند و در همه پرسی مشارکت داشتند و باید گفت جمهوری اسلامی حکومتی است که تعیین سرنوشت را با مشارکت در انتخابات به رسمیت شناخته و به فرموده امام(ره) هر فرد سرنوشت خود را تعیین می‌کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه انتخابات مهم‌ترین سنگر انقلاب اسلامی است، گفت: نباید در مسیری قدم بگذاریم که منجر به یأس مردم شود و در این برهه زمانی حساس ما نیاز به مشارکت تمامی آحاد جامعه در انتخابات داریم تا به وسیله آن افراد صالح انتخاب شوند و مجلس کارآمدی را رقم بزنند.

الویری ادامه داد: اختلاف جناح‌ها و جهت‌گیری‌ها موجب می‌شود که مجلسی شاداب داشته باشیم و امیدوارم شورای نگهبان در فرصت باقی مانده نسبت به مشارکت حداکثری مردم جوانب امر را بسنجد و بستر را آماده کند، زیرا در شرایط امروز کشور بیشتر از هر زمان باید صبور باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: یک ماه از شهادت سردار سلیمانی گذشت و بیشتر از هر زمانی به اهمیت حضور او در جوامع پی بردیم، زیرا او نماد وحدت مردم از همه طیف‌های سیاسی بود.

او ادامه داد: امام تفرقه را موجب سستی دیانت می‌دانست و وظیفه ماست که برای حفظ و حراست از مردم بکوشیم.

الویری تأکید کرد: دنیای امروز اسیر سلطه زورگویان است که سلطه جویی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را گسترش داده اند که از این بستر می‌توانیم به معامله قرن اشاره کنیم که نمونه وقیحانه استکبار در سرنوشت مردم فلسطین است.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: ما در کنار برادران و خواهران فلسطینی هستیم و یاری‌گر تمام مظلومان خواهیم ماند.

او ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه بر اساس وظیفه باید پیش نویس لایحه بودجه سال آینده را به شورای عالی استان‌ها ارائه کند که متأسفانه تا به امروز به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است و انتظار داریم در روند بررسی و تثبیت لایحه بودجه سال آینده حضور و نظر شورای عالی استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به آخرین وضعیت لایحه درآمد‌های پایدار گفت: باید از نمایندگان مجلس درباره لایحه درآمد‌های پایدار تشکر کنم، زیرا درآمد پایدار مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری است و باید گفت که این لایحه گامی است برای خودگردانی شهرداری‌ها و نقش مهمی در شفافیت مالی دارد که امیدواریم تلاش‌های ۳۶ ساله برای تأمین درآمد‌های پایدار مدیریت شهری به نتیجه برسد و با تبدیل این لایحه به قانون شاهد نتیجه خوبی باشیم.

او با اشاره به سیل اخیر سیستان و بلوچستان گفت: هموطنان عزیز ما درگیر سیل هستند و خسارت‌های وارده به آن‌ها نیاز به همکاری و کمک سایر شهر‌ها و دولت‌ها دارد.

الویری ادامه داد: ابراز همدردی نسبت به سیل سیستان و بلوچستان کافی نیست و باید کمک‌های عملی انجام شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در صحن شورای عالی استان‌ها گفت: امیدوارم با توجه به فصول مشترکی که بین مسئولیت مدیریت شهری و آموزش و پرورش وجود دارد گام مؤثر برداریم و دانش آموزان بتوانند با بهره‌مندی از تکالیف شهروندی سفیران آموزشی ما در خانواده‌ها باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تأکید کرد: مدرسه کانونی برای پرورش دانش آموزان است و ما به عنوان ارگان مدیریت شهری موظف هستیم اقدامات لازم را برای آموزش شهروندی انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار