برپایی جشن ولادت حضرت زهرا (س) در ۲۸ بقعه شاخص اصفهان

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در تمامی امام‌زادگان، برنامه‌هایی به صورت ویژه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام، ولی الله روان معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، ضمن تبریک ولادت بانوی دو جهان، حضرت زهرای مرضیه و سالروز تولد فرزندش حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به ویژه برنامه‌های این موضوع، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از شخصیت‌های بزرگ و مهم اسلام محسوب می‌شود.

او حضرت فاطمه (س) را مبدأ خیر کثیر و سرچشمه فیض عظیم برای جهانیان دانست و افزود: خداوند زهرای مرضیه را زمانی به رسول‌الله (ص) هدیه کرد که جهان بشریت در جاهلیت غرق بود و برای زن هویت رسمی و مستقل نمی‌شناخت

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و با هدف تعمیق و ترویج ارزش‌های فرهنگ فاطمی و بستر سازی جهت معرفی الگوی زن مسلمان، ویژه برنامه جشن میلاد حضرت زهرا (س) با حضور سادات جلیل القدر در روز‌های جمعه و شنبه ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ولی الله روان  مهم‌ترین دستاورد زن ایرانی در عصر نوین انقلاب اسلامی را الگو گیری از روش و شیوه زندگی فاطمی برشمرد وادامه داد: این اقدام نه فقط به معنای طرح یک مناسبت و بزرگداشت یک شخصیت، بلکه به معنای ترسیم جهت‌گیری حرکت زن ایرانی به سوی زن برگزیده با محوریت شخصیت فاطمه (س) بود.

او افزود: مراسم ولادت حضرت زهرا در تمام بقاع اجرا و به طور ویژه در ۲۸ امام‌زاده شاخص استان، برنامه‌های خاصی از جمله نورافشانی، مولودی‌خوانی و سخنرانی، پیاده روی بانوان در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: از دیگر ویژه برنامه‌های ولادت دخت نبی اکرم، می‌توان به خیمه‌های معرفت و غرفه‌های مشاوره خانواده و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام روان تصریح کرد: امام‌زاده زینب اصفهان، ابوالعباس خوراسگان، مقبره علامه مجلسی، امام‌زاده سید الکریمان اصفهان، هفده تن گلپایگان، هلال بن علی آران و بیدگل، سید محمد خمینی شهر و سید محمد (ع) قهدریجان از جمله ۲۸ بقعه متبرکه‌ای هستند که ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا دارند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.