عشایر در اوایل دفاع مقدس سینه ستبر ایران اسلامی بودند

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: عشایر امروز زنده و پویا با اعتقاد در همه حوادث پشتیبان انقلاب هستند.

 دفاع مقدس به  گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی صبح امروز پنج شنبه در یادواره ۱۰۹۶ شهید عشایری استان کرمانشاه و بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با حضور معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: مردم در این یادواره با هدف ارج نهادن و گرامیداشت یاد شهیدان والا مقام و سپهبد شهید سلیمانی جمع شدند.

او با بیان اینکه امام عظیم الشان (ره) ملت ایران را به اوج عزت و شکوه رساند، افزود: امام خمینی (ره) کشور ایران را که زمانی خوار و ذلیل جهان استکبار و آمریکا بود، به جایی رساند که بارها به گوش جهان استکبار و آمریکا سیلی زد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) مغزها و اراده‌ها را پرورش داد، گفت: ملت ایران در همه بسترهای علمی، صنعتی، طب و همه علوم بر قله افتخارات ایستاده است تا جایی که امروزه در جهان سرآمد است.

سردار ریحانی بیان داشت: امام عظیم الشان (ره) مکتبی را پایه ریزی کرد که از انسان‌ها معمولی اسطوره‌های بزرگی در جهان مانند شهید سلیمانی ساخته شد که حتی دشمنان ما به بزرگی و عظمت وی اعتراف کردند.

او ادامه داد: امام راحل (ره) ما را از دره ذلت به قله عزت رساند تا جایی که کشوری که هیچ اراده و توانایی از خود نداشت امروزه ماهواره را در مدار قرار می‌دهد و موشک ماهواره بر می‌سازد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان کرد: امروزه به جایی رسیدیم اگر دشمنان ما را مورد تهدید قرار دهند در هر جای نقطه جغرافیا و هر نقطه‌ای می‌توانیم آنها را هدف بگیریم.

او با بیان اینکه امام (ره) این کشور را به اوج رساند، افزود: بنیان گذار کبیر انقلاب مکتب فرهنگ و تفکری را پایه ریزی کرد که تا ابدیت انسان‌هایی که انقلاب، جنگ و امام (ره) را ندیدند، مانند شهید حججی حجت خدا بر زمین شدند.

سردار ریحانی با بیان اینکه خواهران و برادران عشایری نمونه‌هایی از عظمت و بزرگی عشایر کرد استان کرمانشاه هستند، عنوان کرد: صداقت، وفاداری، سلحشوری، ایستادگی، پر بازده بودن، ثمر داشتن و کم توقعی اینها صفات بارز عشایر کرد استان است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان کرد: نمونه بارز وفاداری و سلحشوری عشایر تقدیم ۱۰۹۶ شهید به انقلاب است که نسبت به دیگر قشرها دین بیشتری را نسبت به انقلاب ادا کردند و در همه حوادث و شروع جنگ تحمیلی عشایر مصداق بارز بودند.

سردار ریحانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عشایر در اوایل دفاع مقدس سینه ستبر ایران اسلامی بودند، افزود: امروزه بخش زیادی از مایحتاج شهری‌ها شامل نان، لبنیات و گوشت  توسط این قشر پر ثمر و کم توقع تأمین می‌شود.

او بیان کرد: این نشان می‌دهد جامعه عشایر زنده و پویا با اعتقاد در همه حوادث پشتیبان انقلاب هستند و امام (ره) برهمین اساس فرمود: عشایر ذخایر انقلاب هستند و هرجا انقلاب به وجود با برکت آنها در بسترهای امنیتی، دفاعی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیاز داشت اینها پای کار بودند و تو دهنی محکمی در این ۴۱ ساله به همه افرادی که دنبال تفرقه و انشقاق بین اقوام، مذاهب، ایلات و طوایف بودند، زدند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: افتخار داریم در استان کرمانشاه بخش زیادی از عشایر از این تفکر و اعتقاد در جامعه عشایری برخوردار هستند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار