مهدی حیدری وند به عنوان مدیر جدید پایگاه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی ،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به اهمیت حفظ و نگهداری این مجموعه فاخر تاکید کرد.

او افزود: در ۲۰ ماه گذشته، اقدامات  شاخصی همچون احیا دروازه تاریخی عالی‌قاپو به عنوان مطالبه مردم انجام شده و به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص میراث فرهنگی در سفر رئیس جمهور به استان به بهره برداری رسید.

فلاحی به  برپایی نمایشگاه دائمی معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان در نگارخانه شاه اسماعیل خطایی اشاره کرد و گفت: همچنین غرفه‌های تولید و فروش صنایع دستی دایر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مرمت اساسی بناها، ساماندهی صحن قزل باشلار، راه‌اندازی موزه فرش و تعریف مسیر جدید دسترسی به موزه باستان شناسی اشاره کرد.

فلاحی به جایگاه رفیع فرهنگی و عرفانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی در ادوار مختلف تاریخی اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه ما در نگهداری این مجموعه برای نسل‌های آینده بسیار سنگین‌تر و حساس است.

او با تاکید به اینکه بقعه شیخ صفی الدین تنها اثر ثبت جهانی در استان است اظهار کرد: به واسطه معرفی گسترده این اثر طی دو سال گذشته بازدید گردشگران به ویژه گردشگران خارجی از این بنا با افزایش همراه است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.