بازدید وزیر صمت از بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه

وزیر صمت از بزرگترین کارخانه ورق گالوانیزه خودروی خاورمیانه در چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه سفر کاری دو روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در شرکت ورق خودرو این استان، از این واحد بازدید کرد.

شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بزرگترین کارخانه تولید ورق گالوانیزه خودروی در خاورمیانه است.

سرمایه گذاری انجام گرفته در این واحد بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال است که برای ۲۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده است.

کارخانه تولید ورق گالوانیزه، ویژه استفاده در صنعت ساخت بدنه خودرو در استان چهارمحال و بختیاری در منطقه سفید دشت از توابع شهرستان بروجن احداث شد.

ظرفیت تولید این واحد صنعتی به ۴۰۰ هزار تن در سال توسعه داده شده است.

ورق گالوانیزه تولیدی این شرکت جایگزین ورق‌های وارداتی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو است که با ویژگی‌های عدم خوردگی و مقاومت بالا بدنه اتومبیل‌های تولید شده با این گونه ورق دوام و پایداری بسیار بالاتری خواهند داشت.

مواد اولیه ورودی به کارخانه از انواع ورق‌های سرد نورد شده با کیفیت بسیار بالا در نظر گرفته شده که مطابق با آخرین دستاورد‌های تکنولوژی روز جهان است و این مواد در شرکت فولاد مبارکه تولید و جهت استفاده به این کارخانه منتقل می‌شود.

با تولید این ورق در کشور، قیمت تمام شده این محصول در بازار نسبت به قیمت مشابه خارجی و وارداتی کاهش چشمگیری داشته است و در جهت متعادل نمودن قیمت تمام شده خودرو در ایران نقش به سزایی دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.