تمهیدات ثبت احوال فارس برای انتخابات سال ۱۳۹۸

مدیرکل ثبت احوال فارس، تمهیدات این سازمان را برای انتخابات سال ۱۳۹۸ تشریح کرد.

تمهیدات ثبت احوال فارس برای انتخابات سال ۱۳۹۸

انصاری مدیرکل ثبت احوال استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: ثبت احوال به عنوان نهادی حاکمیتی و تاثیرگذار در همه حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی امنیتی است.

او ادامه داد: در همین رابطه و در اجرای مسئولیت سیاسی، این نهاد حاکمیتی یکی از چهار مرجع مهم هیأت‌های اجرائی در فرآیند مهم و حساس انتخابات است.

انصاری اضافه کرد: از این رو در اجرای سیاست‌های کلی نظام و تحقق انتخاباتی پورشور و ایجاد بستری مناسب برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، با بسیج همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود تمام تلاش خود را به منظور ارائه خدمات هویتی با رویکرد تسهیل ارائه خدمات موردنیاز جهت تحقق اهداف مورد نظر معمول کرده است.

مدیرکل ثبت احوال فارس بیان کرد: از آنجا که مهم‌ترین ابزار شرکت در انتخابات به عنوان مستند احراز هویت و تابعیت افراد شناسنامه جمهوری اسلامی است این اداره کل با صدور دستورالعمل‌های خاص تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات و صدور شناسنامه المثنی در صورت گم شدن (فقدان اول، دوم) حتی در خارج از موعد مقرر قانونی به منظور نیل به اهداف فوق و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و شرکت حداکثری مردم در انتخابات گرفته است.

انصاری با اشاره به تمهیداتی که این اداره کل اتخاذ کرده است، گفت: همه اداره‌های ثبت احوال و دفاتر هویت ملی مستقر در دفاتر پیشخوان در روز‌های منتهی به انتخابات در خارج از وقت اداری دایر و نسبت به ارائه خدمات سجلی به مردم و تحویل شناسنامه‌های موجود به متقاضیان و همچنین پاسخگوئی به استعلامات دستگاه ذیربط انجام وظیفه می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال فارس افزود: اطلاع رسانی لازم در خصوص شناسنامه‌های کشف شده موجود در اداره‌های ثبت احوال و شرکت پست صورت گرفته و هماهنگی لازم در این رابطه به عمل آمده است.

انصاری بیان کرد: با توجه به وظایف خطیر سازمان ثبت احوال کشور در امر انتخابات، توصیه‌های امنیتی لازم به همه اداره‌های تابعه در قالب صدور بخشنامه‌های مقتضی ناظر به اجرای انتخاباتی سالم و پرشور و جانبداری نکردن آن‌ها به نفع یا علیه هر یک از کاندیدا‌های موجود صادر شده است.

او ادامه داد: رعایت اصول حفاظتی درخصوص اسناد و شناسنامه‌های موجود و پاسخگوئی به استعلامات مسئولان برگزاری انتخابات و صدور تأییدیه شماره ملی از دیگر تمهیدات اداره ثبت احوال برای انتخابات پیش رو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار