برخی ادارات با سمن ها تعامل ندارند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت:اغلب ریاست ادارات دیدگاه مناسبی دارند اما در برخی معاونت‌ها تعامل وجود ندارد که لازم است اینگونه رویکردها اصلاح شود.

سمن ها  به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریبرز نجفی گفت: از زمان حضور در سمت مدیرکلی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، این سومین نشستی است که با سمن های استان برگزار می‌شود.

او افزود: دو نشست پیشین به ترتیب با حضور سمن‌های فعال در حوزه زیست محیطی و اجتماعی برگزار شد و امروز سومین نشست با حضور سمن‌های فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار گردید.

نجفی مهر بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها شنیدن حرف‌های فعالان شناخته شده این حوزه و آگاهی از راهکارها و نظرات تخصصی آن‌ها است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری  بیان کرد: با بهره‌گیری از همین راهکارها و شکل دادن به یک تعامل پویا، می‌توان به یک نقشه راه مناسب برای توسعه فعالیت‌های این حوزه بسیار اثرگذار دست یافت.

نجفی مهر فعالیت های پراکنده و غیر موثر را عامل اصلی در کم اثر بودن فعالیت های سمن‌های استان دانست و گفت: اگر سمن‌ها با همگرایی و هماهنگی بیشتر و در قالب یک شبکه منظم و با راهبردهای مشخص و مورد توافق به فعالیت بپردازند قطعا در توسعه استان بسیار اثرگذار خواهند بود.

او در ادامه از تشکیل هیات اندیشه ورز از میان مدیران سمن‌ها خبر داد و گفت: این هیئات اندیشه ورز در نشست‌ها و جلسات کارشناسی حضور خواهند داشت و از ظرفیت‌های آن‌ها برای اتخاذ تصمیم‌های بهتر بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری در بخش دیگری از سخنانش خانه تشکل های استان را یک ظرفیت خوب دانست: خانه تشکل ها تاکنون تنها در چند استان تشکیل گردیده و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن در راستای توسعه فعالیت‌های سمن ها بهره گرفت.

او از وجود برخی نگاه‌های ابزاری به سمن‌ها انتقاد کرد و گفت: دعوت از سمن‌ها اگر تنها با هدف پر کردن رزومه‌های مدیریتی و افزایش آمار باشد، هیچگونه اثرگذاری اجتماعی در پی نخواهد نداشت و تنها یک کار نمایشی محسوب می شود.

نجفی مهر نوع تعامل برخی ادارات با سمن‌ها را نامناسب توصیف کرد و گفت: اغلب روسای ادارات استان خوشبختانه دارای دیدگاه مناسبی نسبت به سمن‌ها هستند ولی در برخی معاونت‌ها این سطح از تعامل وجود ندارد که لازم است اینگونه رویکردها اصلاح شود.

او تاکید کرد: ادارات دولتی باید رویکردی مشارکتی به سمن‌ها داشته باشند و سمن‌های تلاشگر را در برنامه‌های خویش مشارکت دهند نه اینکه تنها تعداد مشخصی را مورد توجه قرار دهند.

این مدیر با تاکید بر اینکه باید دنبال جریان سازی در جامعه باشیم در ادامه اظهار داشت: سمن ها باید بر فعالیت های دستگاه‌ها نظارت داشته باشند و مشکلات و کاستی‌ها را گزارش دهند.

او  خطاب به اعضای سمن ها اظهار داشت: در انتخابات پیش رو مشارکت گسترده داشته باشید اما اجازه ندهید نامردها از شما استفاده ابزاری کنند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار